![]() ![]() |
Mar 9 2010, 09:36
|
|
![]() regelmatige bezoeker Group: Leden Posts: 318 Joined: 1-November 09 From: Best Member No.: 6.431 |
(Brava 1.6 16V 1996)
Heb sinds een paar dagen dat de auto ontzettend piept direct na het starten, het is weg zodra hij op temperatuur is. Nou begon pas geleden ook nog eens de multiriem te slippen, dus ik vermoed dat de dynamo toe is aan een lager vervanging, iemand hier mee eens of zal het piepen eerder van de aircopomp of stuurbekrachtinging pomp komen ? Normaal zou ik meteen even de riem er afgooien om even te kijken maar het is zo koud buiten, dus ben eerst even opzoek naar ideeën Tjeerd. -------------------- |
|
|
|
Mar 9 2010, 09:39
|
|
![]() Ego quoque nescio quid hic scriptum est Group: Leden Posts: 1.019 Joined: 12-November 07 From: Vledder of Arnhem Member No.: 2.934 |
Heb je toen ook de multiriem vervangen?
anders tijdens het piepen met WD40 of ander smeermiddel even op de multiriem spuiten en kijken of het geluid ophoudt. -------------------- ![]() '96 Bravo 1.6 'sedicivalvole' SX So on he walked... and sometimes, drove... and occasionally, partied all night with the desert creatures. |
|
|
|
Mar 9 2010, 09:56
|
|
![]() regelmatige bezoeker Group: Leden Posts: 318 Joined: 1-November 09 From: Best Member No.: 6.431 |
Heb je toen ook de multiriem vervangen? anders tijdens het piepen met WD40 of ander smeermiddel even op de multiriem spuiten en kijken of het geluid ophoudt. Nee nog niet, is me nog iets te koud buiten, heb afgelopen zaterdag al mijn remmen, schijven en draagarm vervangen, was een beetje bevroren toen ik binnen kwam. Wat denk je dag later begint die rot riem te slippen bij het starten Vraag me gewoon af of het de dynamo zal zijn die zo piept ? WD40 of ander smeermiddel of de riem spuiten ?, dan begint hij toc hnog veel meer te slippen ? Speciale rede ? Ik zou eerder zeggen met kalk insmeren zodat hij wat stroever wordt ? -------------------- |
|
|
|
Mar 9 2010, 10:06
|
|
![]() Ego quoque nescio quid hic scriptum est Group: Leden Posts: 1.019 Joined: 12-November 07 From: Vledder of Arnhem Member No.: 2.934 |
even een vergelijking:
als je met slippende banden over een droge weg gaat piepen ze, als je met slippende banden over een ijsbaan gaat hoor je niks -------------------- ![]() '96 Bravo 1.6 'sedicivalvole' SX So on he walked... and sometimes, drove... and occasionally, partied all night with the desert creatures. |
|
|
|
Mar 9 2010, 10:17
|
|
even een vergelijking: als je met slippende banden over een droge weg gaat piepen ze, als je met slippende banden over een ijsbaan gaat hoor je niks Ok duidelijk wat je bedoeld Zou wel fijn zijn want dan zou een nieuwe multieriem genoeg zijn -------------------- |
|
|
|
Mar 9 2010, 12:33
|
|
![]() Helemaal Gestoord:P Group: Leden Posts: 157 Joined: 10-September 08 From: Amstelveen Member No.: 3.762 |
Dynamo weet ik niet of die piept, maar stuurbekrachtegingspomp zou wel eens kunnen heb dat ookal eerder gezien. Hoop voor je dat het zowieso niet je dynamo is want het is nog een heel gedoe om een andere te vinden voor de 1.6. Want er zijn echt 5 verschillende ofzo. Mijn dynamo is tijd terug ook kapot gegaan en toen heb ik bijna 2 maanden stil gestaan. En 3x heb ik de verkeerde dynamo gekregen. Nou dan word je niet goed haha. Misschien zit de poelie van de stuurbekrachteging beetje los heb ik ookal eens gehad misschien dat daarom die riem niet helemaal soepel gaat.
Maar nieuwe riem kan nooit kwaad hoop dat daarmee je probleem weg is Succes -------------------- Mzzl Mondo ![]() Brava 1.6 16v |
|
|
|
Mar 9 2010, 12:58
|
|
Dynamo weet ik niet of die piept, maar stuurbekrachtegingspomp zou wel eens kunnen heb dat ookal eerder gezien. Hoop voor je dat het zowieso niet je dynamo is want het is nog een heel gedoe om een andere te vinden voor de 1.6. Want er zijn echt 5 verschillende ofzo. Mijn dynamo is tijd terug ook kapot gegaan en toen heb ik bijna 2 maanden stil gestaan. En 3x heb ik de verkeerde dynamo gekregen. Nou dan word je niet goed haha. Misschien zit de poelie van de stuurbekrachteging beetje los heb ik ookal eens gehad misschien dat daarom die riem niet helemaal soepel gaat. Maar nieuwe riem kan nooit kwaad hoop dat daarmee je probleem weg is Succes Ik heb al eens vaker gelezen dat er nogal wat verschillen zijn tussen die dynamo's, maar kan iemand ook vertellen wat voor een verschillen ? Ik zou trouwens er ook eerder voor kiezen om mijn eigen dynamo te reviseren, is ook nog eens stukken goedkopen. Ik hoop wel dat het de riem is ofzo want die dynamo zit op een wat onhandige plek -------------------- |
|
|
|
Mar 9 2010, 16:32
|
|
|
regelmatige bezoeker Group: Leden Posts: 368 Joined: 6-February 08 From: Munstergeleen Member No.: 3.191 |
Een multiriem moet je van tijd tot tijd ook even naspannen,dan is het gepiep over en spaar je de nieuwe riem uit.
-------------------- Marea Weekend 1.6 16V G3 St Moritz (Van Mijn zoon sinds 19-11-2009 )
Chrysler PT Cruiser 2.0 LTD G3 Daewoo Nubira 1.6 Hb G3 |
|
|
|
Mar 9 2010, 19:54
|
|
Nou zojuist even gekeken hoe het zo allemaal zat, blijken er buiten de distributieriem nog drie riemen op te liggen, voor elke aandrijving een aparte riem
Dit ben ik niet echt gewent moet ik zeggen en het maakt natuurlijk de zoektocht niet makelijker. Wel heb ik gezien dat de geleiderol van de aircopomp riem behoorlijk ingesleten is, dus deze zal ik er morgen eens afhalen en eens even een tijdje rondrijden zonder die riem, eens kijken of hij dan nog piept. -------------------- |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 7th September 2010 - 10:44 |