IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Rodi Carstyling
Le Car
Hoogendoorn Wheels
Carclean
Brezan

Reply to this topicStart new topic
> Dynamo ?
WORP3
post Mar 9 2010, 09:36
Post #1

regelmatige bezoeker

Group: Leden
From: Best
Member No.: 6.431

(Brava 1.6 16V 1996)
Heb sinds een paar dagen dat de auto ontzettend piept direct na het starten,
het is weg zodra hij op temperatuur is.
Nou begon pas geleden ook nog eens de multiriem te slippen, dus ik vermoed dat de dynamo toe is aan een lager vervanging, iemand hier mee eens of zal het piepen eerder van de aircopomp of stuurbekrachtinging pomp komen ?

Normaal zou ik meteen even de riem er afgooien om even te kijken maar het is zo koud buiten, dus ben eerst even opzoek naar ideeën biggrin.gif

Tjeerd.

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Gwboes
post Mar 9 2010, 09:39
Post #2

Ego quoque nescio quid hic scriptum est

From: Vledder of Arnhem
Member No.: 2.934

Heb je toen ook de multiriem vervangen?

anders tijdens het piepen met WD40 of ander smeermiddel even op de multiriem spuiten en kijken of het geluid ophoudt.

--------------------

'96 Bravo 1.6 'sedicivalvole' SX
So on he walked... and sometimes, drove... and occasionally, partied all night with the desert creatures.

+Quote Post
WORP3
post Mar 9 2010, 09:56
Post #3

regelmatige bezoeker

QUOTE (Gwboes @ Mar 9 2010, 09:39) *
Heb je toen ook de multiriem vervangen?

anders tijdens het piepen met WD40 of ander smeermiddel even op de multiriem spuiten en kijken of het geluid ophoudt.

Nee nog niet, is me nog iets te koud buiten, heb afgelopen zaterdag al mijn remmen, schijven en draagarm vervangen, was een beetje bevroren toen ik binnen kwam.
Wat denk je dag later begint die rot riem te slippen bij het starten frown.gif

Vraag me gewoon af of het de dynamo zal zijn die zo piept ?

WD40 of ander smeermiddel of de riem spuiten ?, dan begint hij toc hnog veel meer te slippen ? Speciale rede ?
Ik zou eerder zeggen met kalk insmeren zodat hij wat stroever wordt ?

--------------------

+Quote Post
Gwboes
post Mar 9 2010, 10:06
Post #4

Ego quoque nescio quid hic scriptum est

From: Vledder of Arnhem
Member No.: 2.934

even een vergelijking:
als je met slippende banden over een droge weg gaat piepen ze, als je met slippende banden over een ijsbaan gaat hoor je niks idea.gif .dan weet je of je het in de riem moet zoeken of ergens anders.

--------------------

'96 Bravo 1.6 'sedicivalvole' SX
So on he walked... and sometimes, drove... and occasionally, partied all night with the desert creatures.

+Quote Post
WORP3
post Mar 9 2010, 10:17
Post #5

regelmatige bezoeker

QUOTE (Gwboes @ Mar 9 2010, 10:06) *
even een vergelijking:
als je met slippende banden over een droge weg gaat piepen ze, als je met slippende banden over een ijsbaan gaat hoor je niks idea.gif .dan weet je of je het in de riem moet zoeken of ergens anders.

Ok duidelijk wat je bedoeld wink.gif
Zou wel fijn zijn want dan zou een nieuwe multieriem genoeg zijn cheerlie-ud.gif

--------------------

+Quote Post
Mondo
post Mar 9 2010, 12:33
Post #6

Helemaal Gestoord:P

From: Amstelveen
Member No.: 3.762

Dynamo weet ik niet of die piept, maar stuurbekrachtegingspomp zou wel eens kunnen heb dat ookal eerder gezien. Hoop voor je dat het zowieso niet je dynamo is want het is nog een heel gedoe om een andere te vinden voor de 1.6. Want er zijn echt 5 verschillende ofzo. Mijn dynamo is tijd terug ook kapot gegaan en toen heb ik bijna 2 maanden stil gestaan. En 3x heb ik de verkeerde dynamo gekregen. Nou dan word je niet goed haha. Misschien zit de poelie van de stuurbekrachteging beetje los heb ik ookal eens gehad misschien dat daarom die riem niet helemaal soepel gaat.
Maar nieuwe riem kan nooit kwaad hoop dat daarmee je probleem weg is
Succes

--------------------
Mzzl Mondo

Brava 1.6 16v

+Quote Post
WORP3
post Mar 9 2010, 12:58
Post #7

regelmatige bezoeker

QUOTE (Mondo @ Mar 9 2010, 12:33) *
Dynamo weet ik niet of die piept, maar stuurbekrachtegingspomp zou wel eens kunnen heb dat ookal eerder gezien. Hoop voor je dat het zowieso niet je dynamo is want het is nog een heel gedoe om een andere te vinden voor de 1.6. Want er zijn echt 5 verschillende ofzo. Mijn dynamo is tijd terug ook kapot gegaan en toen heb ik bijna 2 maanden stil gestaan. En 3x heb ik de verkeerde dynamo gekregen. Nou dan word je niet goed haha. Misschien zit de poelie van de stuurbekrachteging beetje los heb ik ookal eens gehad misschien dat daarom die riem niet helemaal soepel gaat.
Maar nieuwe riem kan nooit kwaad hoop dat daarmee je probleem weg is
Succes

Ik heb al eens vaker gelezen dat er nogal wat verschillen zijn tussen die dynamo's, maar kan iemand ook vertellen wat voor een verschillen ?
Ik zou trouwens er ook eerder voor kiezen om mijn eigen dynamo te reviseren, is ook nog eens stukken goedkopen. Ik hoop wel dat het de riem is ofzo want die dynamo zit op een wat onhandige plek frown.gif

--------------------

+Quote Post
thei
post Mar 9 2010, 16:32
Post #8

regelmatige bezoeker

From: Munstergeleen
Member No.: 3.191

Een multiriem moet je van tijd tot tijd ook even naspannen,dan is het gepiep over en spaar je de nieuwe riem uit.

--------------------
Marea Weekend 1.6 16V G3 St Moritz (Van Mijn zoon sinds 19-11-2009 )
Chrysler PT Cruiser 2.0 LTD G3
Daewoo Nubira 1.6 Hb G3

+Quote Post
WORP3
post Mar 9 2010, 19:54
Post #9

regelmatige bezoeker

Nou zojuist even gekeken hoe het zo allemaal zat, blijken er buiten de distributieriem nog drie riemen op te liggen, voor elke aandrijving een aparte riem redface.gif
Dit ben ik niet echt gewent moet ik zeggen en het maakt natuurlijk de zoektocht niet makelijker.
Wel heb ik gezien dat de geleiderol van de aircopomp riem behoorlijk ingesleten is, dus deze zal ik er morgen eens afhalen en eens even een tijdje rondrijden zonder die riem, eens kijken of hij dan nog piept.

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th September 2010 - 10:44