QUOTE (GeMiNi @ Aug 14 2007, 18:04)

1200 euries is echt een klap geld, dat was ik nog niet eens kwijt aan een nieuw motorblok die ik zelf heb gereviseerd (heb je dus ook goed geschreven net als ik) De volledige koppeling dat is de plaat, drukgroep (die met die veren), en het druklager koste mij 104 euro ex Btw. Voordeel is wel dat ik alles zelf heb gedaan met een bevriende monteur.Op zich is een 1600 redelijk groot blok dus we konden niet overal lekker bij ,een 1400 of 1200 zoals die van jou moet het aardig goed zelf te doen zijn met de hulp van meneer Beun de Haas. aandrijfassen eruithalen, stekkers los, versnellingsbak zit volgens mij vast met 5 bouten. Dan pak je de bak er zo vanaf.plaat vervangen is wel redelijk precies werk, daar komt de monteur van pas omdat de de as die uit je bak komt goed moet centreren anders krijg je je bak er niet binnen 5 minuten op.een bakje kun je via onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl wel kopen, kun je sowieso wel doen om te kijken wat een bak gaat kosten.
Heb je toevallig verkeerd geschakeld op het circuit dat ie bak op z'n donder heeft gehad?
In ieder geval succes ermee,
Gr William
vermoed geknapt deferentieel. is een 1200 en 1400 kwaal. dit komt inwezen door te agresief optrekken vanuit stilstand en van rij richting veranderen en koppelen terwijl de auto nog niet stil staat.
2e hands bak kost 350 euro. eventueel met 3 maanden garantie. gereviseerd kost iets van 550 maar dat is met alle syngroonmessen en lagers en bussen nieuw. tevens worden de kroonwielen in het diferentieel dan preventief vervangen. onderzetten is een dag werk en als ej koppeling er bij doet ben je normaal wel weer een goede tijd klaar.
tamael