Help - Search - Members - Calendar
Full Version: versnellingsbak kapot
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
timmer1984
dinsdag samen met vriendin in alle vroegte op weg naar het zuiden van Nederland om ons nieuwe puppy op te halen. Ik rijd een straat te ver en wil gaan draaien bij een informatiebord, nogmaals keer op kaart kijken en in de auto en rijden maar....BOEM een harde klap onder de auto...auto staat nog wel in versnelling maar zodra je gas geeft komt ie geen meter vooruit! Een ratelend geluid onder auto, auto in achteruit want stond midden op weg..gas erbij en jawel achteruit kunnen we nog wel rijden..onder auto kijken..onder motorkap..niks te zien...helaas vooruit ging niet meer maar wist niet waar ik stond en in dorpje (luyksgestel) zag ik garage ongeveer 1 km terug.....ik in achteruit terug gereden naar garage..helaas op vakantie dus toen maar route mobiel bellen..auto weg gesleept...door schoonvader opgehaald en hond mee naar huis....vanmorgen is mijn auto hier in Rheden gebracht en vandaag of morgen gaan ze kijken wat kapot is maar gevreesd word voor de versnellingsbak...maar jah houd jullie op de hoogte maar zal wel duur geintje worden.. cry.gif
Twister
pfff dat is shutup.gif als het je bak is zal dat idd een duur grapje worden
succes er mee
Gr Arie
Flyby
Tja, de komende tijd alleen achteruit rijden is idd geen optie. Wel ontzetten balen, hopelijk valt de schade mee en kun je in het geval van je versnellingsbak nog ergens een gereviseerde op de kop tikken dat scheelt weer iets in de kosten..
Psycho
zoiets heb ik ook wel is gehad met de vorige bravo...
ik heb toen de bak laten reviseren was dacht ik 375 euro kwijt...
dus dat is geen kattenpis... maar dan is tie wel nieuw...
bastaard
375 euro valt me al met al nog erg mee. Het is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe erin denk ik.
Dutch Dimension
Ben je lekker mee duh.gif

Reken maar op een dikke 600 euro
timmer1984
alle bedragen die hier genoemd zijn, die had ik ook liever uit de mond van de monteur gehoord....over een nieuwe bak zijn we niet eens begonnen maar een gereviseerde (als je het zo schrijft) bak kost al snel een €500,- moet ook gelijk nieuwe koppelingsplaat a €150,- maar dan eronder zetten...8 arbeidsuren a 70/80 euro(!)..klein sommetje...alles bij elkaar een kleine €1200,0 cry.gif

maar de auto gaat naar andere garage..waar ze mijn onderdelen ook spuiten en deze man doet het in de avond uurtjes en dan zien we wat voor prijs het wordt maar hopelijk geen f*cking TWAALF-HONDERD-EURO!!!!!!

dus tijdelijk zonder bravo, rijd nu in de auto van mijn moeder....een fiat seicento brush 1.1....en de kleur is het ergste....een licht baby blaauwe auto met donker blaauwe spiegels,bumpers!!!!maar jah alles beter dan fietsen!
GeMiNi
1200 euries is echt een klap geld, dat was ik nog niet eens kwijt aan een nieuw motorblok die ik zelf heb gereviseerd (heb je dus ook goed geschreven net als ik) De volledige koppeling dat is de plaat, drukgroep (die met die veren), en het druklager koste mij 104 euro ex Btw. Voordeel is wel dat ik alles zelf heb gedaan met een bevriende monteur.Op zich is een 1600 redelijk groot blok dus we konden niet overal lekker bij ,een 1400 of 1200 zoals die van jou moet het aardig goed zelf te doen zijn met de hulp van meneer Beun de Haas. aandrijfassen eruithalen, stekkers los, versnellingsbak zit volgens mij vast met 5 bouten. Dan pak je de bak er zo vanaf.plaat vervangen is wel redelijk precies werk, daar komt de monteur van pas omdat de de as die uit je bak komt goed moet centreren anders krijg je je bak er niet binnen 5 minuten op.een bakje kun je via onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl wel kopen, kun je sowieso wel doen om te kijken wat een bak gaat kosten.

Heb je toevallig verkeerd geschakeld op het circuit dat ie bak op z'n donder heeft gehad?
In ieder geval succes ermee,
Gr William
tamael^
QUOTE (GeMiNi @ Aug 14 2007, 18:04) *
1200 euries is echt een klap geld, dat was ik nog niet eens kwijt aan een nieuw motorblok die ik zelf heb gereviseerd (heb je dus ook goed geschreven net als ik) De volledige koppeling dat is de plaat, drukgroep (die met die veren), en het druklager koste mij 104 euro ex Btw. Voordeel is wel dat ik alles zelf heb gedaan met een bevriende monteur.Op zich is een 1600 redelijk groot blok dus we konden niet overal lekker bij ,een 1400 of 1200 zoals die van jou moet het aardig goed zelf te doen zijn met de hulp van meneer Beun de Haas. aandrijfassen eruithalen, stekkers los, versnellingsbak zit volgens mij vast met 5 bouten. Dan pak je de bak er zo vanaf.plaat vervangen is wel redelijk precies werk, daar komt de monteur van pas omdat de de as die uit je bak komt goed moet centreren anders krijg je je bak er niet binnen 5 minuten op.een bakje kun je via onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl wel kopen, kun je sowieso wel doen om te kijken wat een bak gaat kosten.

Heb je toevallig verkeerd geschakeld op het circuit dat ie bak op z'n donder heeft gehad?
In ieder geval succes ermee,
Gr William

vermoed geknapt deferentieel. is een 1200 en 1400 kwaal. dit komt inwezen door te agresief optrekken vanuit stilstand en van rij richting veranderen en koppelen terwijl de auto nog niet stil staat.

2e hands bak kost 350 euro. eventueel met 3 maanden garantie. gereviseerd kost iets van 550 maar dat is met alle syngroonmessen en lagers en bussen nieuw. tevens worden de kroonwielen in het diferentieel dan preventief vervangen. onderzetten is een dag werk en als ej koppeling er bij doet ben je normaal wel weer een goede tijd klaar.

tamael
timmer1984
jah die bak kostte 500 eurie's en nieuwe koppelingsplaat 150 maar eronder gooien is duurste maar jah krijg weer garantie en hopelijk bij volgende keer bij kleiner leed is de garage zo lief om het voor vriendeprijsje te doen maar hij word volgende week gemaakt.....en zal wel met te hard optrekken te maken hebben loser.gif tja krijg je met zo geluid shiny.gif
timmer1984
na vele uren werk..een verkeerde versnellingsbak..ik heb een 1.2 hebbe ze eerst een 1.4 besteld en dat past niet...maar uiteindelijk vanochtend mijn auto opgehaald...dus nu 1235 euro lichter met nieuwe versnellingbak en nieuwe koppelinsplaat en druklager is de bravo nu back on the track en hopelijk houdt ie het nu een jaar of wat vol zonder gezeik loser.gif cheerlie-ud.gif

Maar kan nu dus ook weer verder met het uitzetten van een route voor een meeting met tourrit...in overleg met bestuur horen jullie wel een datum en dergelijke!
Kees
Mooi zo thumbsup.gif Top dat de bravo weer gemaakt is.
Flyby
QUOTE (timmer1984 @ Aug 28 2007, 09:53) *
na vele uren werk..een verkeerde versnellingsbak..ik heb een 1.2 hebbe ze eerst een 1.4 besteld en dat past niet...

Ik vraag me wel eens af of die mensen in de garage's een beetje staan te dagdromen yawnee.gif Onderdelen worden toch altijd besteld op chassisnummer of een andere code gerelateert aan de auto? Hoe kun je dan in hemelsnaam zulke fouten maken? (Ja, ok als je een ander motorblok in je auto gehangen hebt.. Maar daar heb ik t nu niet over) Echt reuze ehm.. LOMP!! loser.gif

Maar gelukkig is je auto ondanks alle tegenslagen weer op de weg!! king2.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.