bruijntje
Dec 28 2007, 12:20
Heeft iemand al een idee hoe Fiat met de kaarten van 2008 om gaat? Bij Navteq.nl is nog geen Bravo in het menu te vinden. Bij mijn dealer heb ik het nog niet nagevraagd.
Als ik een beetje logisch nadenk zullen ze het met een software update moeten combineren. De Medion GoPal 2.3 kaarten werken en de 3.0 niet. Dus er zal iets in de opmaakt van de kaarten gewijzigd zijn.
Dan zal de software ook aangepast moeten worden om die kaarten te kunnen lezen.
Iemand al enig idee?
Ik heb het idee dat het nog wel even duurt voordat we nieuwe kaarten voor de Bravo gaan vinden...
Kaarten die nu in omloop zijn, zijn volgens mij van 4de kwartaal 2006 (dik een jaar oud dus)
Voor ConnectNAV zijn er volgens mij al wel nieuwe kaarten...
Leuk, die nieuwe kaarten, maar wel een beetje prijzig naar mijn mening.
Dat is dan weer het jammere aan die navigatie
zijn er dan al nieuwe kaarten ironis?
jij had toch ConnectNAV+?
Ironis
Jan 14 2008, 08:14
Klopt heb ik, en of er nieuwe kaarten zijn.. weet ik zo niet. Je zegt zelf dat er voor de ConnectNAV al nieuwe zijn, dus dan geloof ik je
RalfOnline
Jun 9 2008, 09:32
Ik heb vorige week mijn nieuwe Bravo met B&M Nav gekregen en er zitten kaarten bij van 2008. Althans dat staat op het doosje :-)
martinus
Jun 9 2008, 12:36
QUOTE (RalfOnline @ Jun 9 2008, 10:32)

Ik heb vorige week mijn nieuwe Bravo met B&M Nav gekregen en er zitten kaarten bij van 2008. Althans dat staat op het doosje :-)
* pakt doosje erbij!
ik heb zelf regelmatig nog ouwe verkeerssituaties, dus denk niet dat ik ook 2008 heb
edit: ff naar de auto gelopen.
Ik heb het volgende: op de CD en het doosje hiervan staat 2007.
Bij het installeren op een USB stick staat er bij het bestand netherlands.psf date modified: 18-12-2006, grootte: 24.064kb
RalfOnline
Jun 9 2008, 13:56
OK, nou dan zullen die kaarten van mij wel van tweede helft 2007 zijn. Dat noemt men dan 2008, hè... ;-)
Voorzover ik afgelopen weekend heb ervaren is ie inderdaad up-to-date. Recente rotondes gingen goed.
martinus
Jun 9 2008, 14:46
QUOTE (RalfOnline @ Jun 9 2008, 14:56)

OK, nou dan zullen die kaarten van mij wel van tweede helft 2007 zijn. Dat noemt men dan 2008, hè... ;-)
Voorzover ik afgelopen weekend heb ervaren is ie inderdaad up-to-date. Recente rotondes gingen goed.
is er een manier om die 24mb nederland map mijn kant op te krijgen
RalfOnline
Jun 11 2008, 07:45
QUOTE (martinus @ Jun 9 2008, 15:46)

is er een manier om die 24mb nederland map mijn kant op te krijgen

Ik zal komend weekend even kijken wat ik kan doen!
Weet iemand een site waar je grotere bestanden kunt 'stallen'?
Dimocash
Jun 11 2008, 17:37
QUOTE (RalfOnline @ Jun 11 2008, 08:45)

Ik zal komend weekend even kijken wat ik kan doen!
Weet iemand een site waar je grotere bestanden kunt 'stallen'?
www.yousendit.nl
RalfOnline
Jun 14 2008, 13:15
Heb je alleen het .psf bestand nodig?
la bella italia
Jun 17 2008, 15:22
QUOTE (RalfOnline @ Jun 14 2008, 14:15)

Heb je alleen het .psf bestand nodig?
Het psf bestand is voldoende (of beide, als je belgie/luxemburg erbij wilt).
Ik heb ze inmiddels uitgeprobeerd en ze werken. Nu nog ontdekken of ze echt bijgewerkt zijn.
zet even ergens op, dan kan ik ff kijken
RalfOnline
Jun 18 2008, 13:08
Ga ik doen!
Bij deze: psf van NL en van België-Luxemburg in een zip:
http://download.yousendit.com/99DC4FF00D008FE8
la bella italia
Jun 23 2008, 11:31
En ze werken! Er zijn een paar dingen bijgewerkt, maar een knooppunt vlakbij dat begin 2007 is veranderd is nog niet meegenomen.
martinus
Jun 23 2008, 15:34
geweldig. dit werkt goed!!
Meestal is het zo dat je gebreken in de kaart wel merkt, maar als het goed gaat, valt het niet op!
Ik ga vanavond meteen testen!
Heeft iemand via deze weg voor mij ook nog andere kaarten???
Almere
Jun 23 2008, 18:45
RalfOnline
Jun 25 2008, 20:23
Ik heb alleen die van 2006 van de rest van Europa. Er stond een link in één van de andere topics daarvan.
Ik had van het weekend al een probleem op de A2 bij Utrecht trouwens (met de 2008 kaarten dus). Was wel lollig, ik reed dus op de snelweg en opeens zei ze: op de rotonde neem de derde afslag...
martinus
Jun 27 2008, 10:26
QUOTE (RalfOnline @ Jun 25 2008, 21:23)

Ik heb alleen die van 2006 van de rest van Europa. Er stond een link in één van de andere topics daarvan.
Ik had van het weekend al een probleem op de A2 bij Utrecht trouwens (met de 2008 kaarten dus). Was wel lollig, ik reed dus op de snelweg en opeens zei ze: op de rotonde neem de derde afslag...

Ja, klopt. de snelweg is daar tijdelijk verplaatstvoor de aanleg van extra banen. en tot voor kort liep er op die plek een landweggetje

Trouwens...ik houd me wel aanbevolen voor de rest van europa, ook al is het 2006...
RalfOnline
Jun 28 2008, 09:36
QUOTE (martinus @ Jun 27 2008, 11:26)

Ja, klopt. de snelweg is daar tijdelijk verplaatstvoor de aanleg van extra banen. en tot voor kort liep er op die plek een landweggetje

Trouwens...ik houd me wel aanbevolen voor de rest van europa, ook al is het 2006...
Moet je even hier op het forum zoeken, want er staat in 1 van de topics een link naar de 2006 kaarten van heel Europa.
Edit: even voor je opgezocht:
http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.ph...mp;hl=navigatie
krillmen
Jun 28 2008, 12:20
ik ben lid bij ftd (downloaden via nieuwsgroepen) en daar staan de kaarten van 2008 op benelux, spanje, portugal, italie, ierland en engeland en duitsland, frankrijk en midden-europa.
RalfOnline
Jun 28 2008, 14:32
QUOTE (krillmen @ Jun 28 2008, 13:20)

ik ben lid bij ftd (downloaden via nieuwsgroepen) en daar staan de kaarten van 2008 op benelux, spanje, portugal, italie, ierland en engeland en duitsland, frankrijk en midden-europa.
En hoe komen wij daar aan?
krillmen
Jun 28 2008, 14:59
QUOTE (RalfOnline @ Jun 28 2008, 15:32)

En hoe komen wij daar aan?

wil ze wel downloaden en op cd'tje branden stuur ik ze wel op.
suyker
Jun 28 2008, 16:32
Volgens mij zijn de kaarten niet echt groot. Zou je ze niet kunnen inpakken en uploaden via rapidshare ofzo
krillmen
Jun 28 2008, 17:35
zal komende week eens ff nakijken
Dimocash
Jun 29 2008, 11:00
QUOTE (RalfOnline @ Jun 28 2008, 10:36)

Moet je even hier op het forum zoeken, want er staat in 1 van de topics een link naar de 2006 kaarten van heel Europa.
Edit: even voor je opgezocht:
http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.ph...mp;hl=navigatievolgens mij heb jij het over de navteq kaarten?
die zijn niet voor blue&me....wat de meesten hier dus nodig hebben.
kben zelf ook ftd-er
krillmen
Jul 3 2008, 08:23
zijn idd de navteq kaarten dus helaas niks voor de blue me.
RalfOnline
Jul 7 2008, 12:31
QUOTE (krillmen @ Jul 3 2008, 09:23)

zijn idd de navteq kaarten dus helaas niks voor de blue me.
Wel hoor, het zijn weliswaar navteq bestanden, maar Blue&Me gebruikt dezelfde type bestanden. Kijk maar naar de ervaringen in dat andere topic.
http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.php?showtopic=12775
Dimocash
Jul 9 2008, 05:51
QUOTE (RalfOnline @ Jul 7 2008, 13:31)

Wel hoor, het zijn weliswaar navteq bestanden, maar Blue&Me gebruikt dezelfde type bestanden. Kijk maar naar de ervaringen in dat andere topic.
http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.php?showtopic=12775ik had de verkeerde gequote.
jij had het over de blue&me kaarten in je link, die werken wel.
krillmen had het over navteq kaarten voor connect+nav en die werken niet op blue & me.
ipv hem te quoten, quote ik jou, sorry.
Ik heb de kaarten van Europa (PNA.Gopal.2.3.Karten.Europa) op een USB stick gezet. Wanneer ik de navigatie in de auto wil opstarten krijg ik de melding dat ik het USB geheugen moet inbrengen. Werkt dus niet. Iemand een oplossing?
Dimocash
Jul 13 2008, 16:53
QUOTE (jpm @ Jul 13 2008, 11:29)

Ik heb de kaarten van Europa (PNA.Gopal.2.3.Karten.Europa) op een USB stick gezet. Wanneer ik de navigatie in de auto wil opstarten krijg ik de melding dat ik het USB geheugen moet inbrengen. Werkt dus niet. Iemand een oplossing?
in welke map heb je het geplaatst?
QUOTE (Dimocash @ Jul 13 2008, 17:53)

in welke map heb je het geplaatst?
Ik heb alle landen in een aangemaakte map geplaatst op een nieuwe usb stick, maar dit werkte dus niet. Ook niet wanneer ik alle bestanden los op de stick zet. Later ook geprobeerd om landen toe te voegen op de USB-stick die bij de auto zat en waar al de Benelux op stond. Vervolgens kreeg ik op bij die stick dezelfde melding "plaats USB geheugen". Pas nadat ik de toegevoegde landen had verwijderd, werkte het weer.
martinus
Aug 11 2008, 12:59
bij mij werkt het in eerste instantie wel.
Als ik ga navigeren kan ik nu kiezen uit wel 10 landen, waaronder oostenrijk en italie ( die kant wil ik deze week opgaan)
Alleen als ik een adres invoer in bijvoorbeeld milaan, dan start de berekening en bij 40% krijg ik de melding: routeberekening niet mogelijk...
Weet iemand wat dit is?
Moet ik eerst vanuit nederland totaan de grens navigeren, en dan binnen duitsland enz. enz?
of is er een andere kaart, waarmee je rechtstreeks van nederland naar italie kan navigeren???
Alex9719
Aug 11 2008, 21:12
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik had de officiële kaarten van de benelux (Qzoveel2007) en later via een van de topics hier een volledige Europa kunnen downoladen (Q42006 geloof ik) Alles ging goed totdat ik besloot om de kaarten te "mixen". Navigeren binnen de Benelux ging goed, binnen "Europa" ging goed, maar van Nederland naar Oostenrijk (en terug) ging niet... met dezelfde foutmelding....
Mijn conclusie.... Verschillende "leeftijden" van de kaarten ondersteunen elkaar niet....
Daarom dan maar weer 2 sticks, eentje voor 't werk (benelux en zo nieuw mogelijk) en een stick met de (oudere) Europa kaarten... Werkt ook goed.
QUOTE (krillmen @ Jun 28 2008, 13:20)

doe ff nzb linkje doorsturen
Ik heb sinds 4 dagen nu ook mijn bravo met B&M Navigatie. Ik ben er al uit...ik blijf lekker mijn Tom Tom gebruiken. Lekker makkelijk en veel gebruiksvriendelijker.
Spaansie
Dec 29 2008, 22:50
Ik heb hier de kaarten van de Benelux 2008 liggen, en de kaarten zijn van 14/12/2007.... Maar als iemand interesse heeft... Weet alleen ff niet hoe en waar gratis te uploaden.
Ben zelf op zoek naar kaarten van Engeland/Ierland. Ga daar voor 3 maanden heen, zou lekker zijn als ik die nog kan vinden voor ik 9jan vertrek...
Dus als iemand die heeft .... I khou me aanbevolen
Hoi, Kan iemand die kaarten nog ergens neerzetten? Die link werkt niet meer! BVd,
Leon
Alex9719
Jan 5 2009, 22:36
QUOTE (patrik @ Sep 1 2008, 09:49)

Ik heb sinds 4 dagen nu ook mijn bravo met B&M Navigatie. Ik ben er al uit...ik blijf lekker mijn Tom Tom gebruiken. Lekker makkelijk en veel gebruiksvriendelijker.
Hier +1
Het volgende "snap" ik niet....
- Spraakgestuurd, maar wel eerst 2 karakters handmatig (traaag) invoeren...
- Kan niet bediend worden tijdens het rijden, maar wel navigeren naar eerdere bestemmingen.
- Onderweg een POI opzoeken... kanniet...
- Stem kan NIET UIT!! (je moet de navigatie "stoppen" en hervatten als je in de buurt komt. (het feit dat ik de Achtersteeg in Rotterdam niet kan vinden, betekend niet dat ik vanaf Utrecht al moet horen hoe ik naar Rotterdam toe moet rijden..
Maar ja..... het blijft Italiaans..
(Ik kan een hele, hele lange lijst maken met bedieningsblunders van de Bravo, maar ja, het is zo'n mooie auto!)
Martini7
Jan 22 2009, 13:45
Heeft er iemand nou goede kaarten voor de Blue & Me navigatie?
BeNeLux 2008 heb ik wel (als er iemand geinteresseerd is, let me know)
Rest van Europa would be nice
Ook 2006 kaarten zijn welkom

Heb al wat middels torrents binnengehaald, maar lijkt tot dus ver niet te werken... --> Update: heb inmiddels werkende 2006 kaarten via torrents...
Bartgr
Feb 12 2009, 11:24
Ik heb wel belangstelling voor de Benelux kaarten. Zelf heb ik centraal europa in de aanbieding. Hoe krijgen we ze bij elkaar? Het is denk ik te groot om te mailen.
QUOTE (krillmen @ Jun 28 2008, 12:20)

en werken deze kaarten dan? ik heb gezocht maar kan ze niet vinden kan je misschien de link erop zetten?
Frixel
Mar 20 2009, 20:24
QUOTE (mcblom @ Mar 3 2009, 17:27)

en werken deze kaarten dan? ik heb gezocht maar kan ze niet vinden kan je misschien de link erop zetten?
Weet iemand al of ze ergens gepost zijn, wil ze n.l graag hebben.
ik heb de kaarten nog wel, maar daarin staat dat ze van Q2 2006 zijn, niet echt actueel dus.
Mijn bravo begint nu wel steeds met de melding dat er actuele kaarten bij de dealer zijn...
Frixel
Mar 22 2009, 20:40
QUOTE (yuri @ Mar 22 2009, 20:28)

ik heb de kaarten nog wel, maar daarin staat dat ze van Q2 2006 zijn, niet echt actueel dus.
Mijn bravo begint nu wel steeds met de melding dat er actuele kaarten bij de dealer zijn...
Hoi Yuri,
Als ze van Europa zijn (ik heb nu BeNeLux) wil ik ze toch wel hebben, beter iets dan niet
Kan je ze dan posten in een nieuwsgroep?
QUOTE (Frixel @ Mar 22 2009, 20:40)

Hoi Yuri,
Als ze van Europa zijn (ik heb nu BeNeLux) wil ik ze toch wel hebben, beter iets dan niet
Kan je ze dan posten in een nieuwsgroep?
sure, zal ze vanavond voor je uploaden, kijken of ik ze in FTD gepost krijg

Wat ik heb gedaan is het volgende: Mijn mappen van de benelux gehouden en gewoon de "oude" mappen van de rest van Europa erbij gezet. Kan niet zeggen dat ik dagelijks in Italie zit
Frixel
Mar 24 2009, 17:31
QUOTE (yuri @ Mar 24 2009, 17:09)

sure, zal ze vanavond voor je uploaden, kijken of ik ze in FTD gepost krijg

Wat ik heb gedaan is het volgende: Mijn mappen van de benelux gehouden en gewoon de "oude" mappen van de rest van Europa erbij gezet. Kan niet zeggen dat ik dagelijks in Italie zit

Ik zie ze graag tegemoed en ik hou FTD in de gaten.
Frixel
Mar 25 2009, 21:34
QUOTE (Frixel @ Mar 24 2009, 17:31)

Ik zie ze graag tegemoed en ik hou FTD in de gaten.

Gaat het lukken Yuri?
oops, vergeten, ben nu de pars files aan het maken en ga zo uploaden
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.