Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Marea weekend door vrachtauto van rotonde gedrukt.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
marea_weekend
Mijn vrouw is door een duitse vrachtauto(chauffeur) van een tweebaans rotonde geduwd! frown.gif
Onkosten geschat op €1600.(viel gelukkig mee(voor zover schade kan meevallen dan)
Verzekeringen moeten gaan uitvechten wie de schuldige is.
Of mijn vrouw die van baan veranderde(ging rotonde af) of de vrachtauto die deed voorkomen alsof hij ook de rotonde afging maar toch besloot om de rotonde helemaal rond te gaan rijden???? confused.gif
Gelukkig had vrouwlief niets en zaten onze twee kindjes bij oma!

Wordt vervolgt!(foto's komen nog)

Dutch Dimension
Dame dan heeft ze wel geluk gehad zeg

suc6 met de afhandeling wink.gif
stampie
So ik zie het helemaal gebeuren.........................
Gelukkig dat ze zelf niets heeft. Wel jammer van de Marea maar ik begrijp dat het te repareren is?
marea_weekend
QUOTE (stampie @ Apr 5 2008, 15:21) *
So ik zie het helemaal gebeuren.........................
Gelukkig dat ze zelf niets heeft. Wel jammer van de Marea maar ik begrijp dat het te repareren is?

Gelukkig wel, twee auto's in twee jaar totall loss is ook voor ons te veel!! bloos.gif

groetjes Geert.

p.s.foto's zijn erbij geplaatst.
Marea HLX
Weer lekker K#t, maar gelukkig materiele schade. Die 'Beroeps'chauffeurs makenmaken nog wel eens misbruik van hun 'onkwetsbare' wagen. Kan ik helaas over mee praten...Ik zit nog steeds op uitspraak te wachten van mijn schade. (Dec 2007)Hopenlijk lossen ze het bij jou sneller op.
Basjeturbo
je schiet er niks mee op, maar een goeie plaatwerker met het goeie materiaal kan dit herstellen zonder het scherm te vervangen.
Althans op foto ziet het uit als een grote deuk met aan 1 kant een vies knikje, kwestie uitrekken met een speciale trekbalk(om de 2cm een pen die het scherm uitrekt en laatste stukje evt met spotter in orde maken, minimaal laagje plamuur(voorkom je niet, ook niet bij vervangen gedeeltenlijk scherm) en spuiten. Bumper alleen lak of steunen ook kapot?
marea_weekend
Gelukkig werk ik sinds 5 dagen bij een autoschadeherstelbedrijf thumbsup.gif
Vandaag calculatie gemaakt. € 1777 en een beetje.
Zoals ik zelf gezien heb geen steuntjes kapot!!
En uitdeuken is iid beter dan vervangen.
Weet alleen niet wat ik met de bumper moet doen.
Of repareren en spuiten of een nieuw stuk monteren en spuiten?

Gepland op 22, 23 en 24 april.

Zal foto's maken tijdens het repareren als dit mogelijk is!

Ik hoop ook dat het een beetje snel afgehandeld wordt maar ja een buitenlandse chauffeur(duitser) dus wie weet.
Gelukkig all-risk verzekerd en ook nog eens rechts bijstand hypocrite.gif

Groeten Geert.
stampie
Het is al mei en ik heb nog niets gezien?
Hoe staat het ermee?

Evert
marea_weekend
QUOTE (stampie @ May 9 2008, 22:33) *
Het is al mei en ik heb nog niets gezien?
Hoe staat het ermee?

Evert

Sorry,

Hij is klaar!!!! Maar hier thuis erg druk(kweet t eigenlijk geen excuus maar toch.)
Vanavond even foto's plaatsen, staan op fotocamera en die heeft mijn vrouw mee.
Heb meteen maar de grill mee in kleur laten spuiten, ziet er toch weer iets anders uit.
Ook maar meteen 8000K xenon ingebouwd.
12000K xenon is nog onderweg. diegene die ik het mooist vind blijft erin. Die andere mag voor weinig weg dan.

Tot vanavond dan!! thumbsup.gif (voor update foto's.)

P.s. is geen nieuw stuk ingekomen. Was heel goed uit te deuken en beetje plamuur.
Ook wel fijn dat mijn r.a. portier meegespoten is. Hier had mijn zoontje wat leuke krassen ingezet met zijn gereedschapssetje
Natuurlijk hadden wij opgegeven dat de bumper vervangen moest worden evenals het achterlicht.
Was natuurlijk niet nodig, want maken kon heel goed!!
Nu hou ik er nu nog iets aan over shiny.gif .
Rekening van reparatie schade is nog niet binnen.

Groeten Geert.
tamael^
QUOTE (marea_weekend @ May 11 2008, 13:13) *
Sorry,

Hij is klaar!!!! Maar hier thuis erg druk(kweet t eigenlijk geen excuus maar toch.)
Vanavond even foto's plaatsen, staan op fotocamera en die heeft mijn vrouw mee.
Heb meteen maar de grill mee in kleur laten spuiten, ziet er toch weer iets anders uit.
Ook maar meteen 8000K xenon ingebouwd.
12000K xenon is nog onderweg. diegene die ik het mooist vind blijft erin. Die andere mag voor weinig weg dan.

Tot vanavond dan!! thumbsup.gif (voor update foto's.)

P.s. is geen nieuw stuk ingekomen. Was heel goed uit te deuken en beetje plamuur.
Ook wel fijn dat mijn r.a. portier meegespoten is. Hier had mijn zoontje wat leuke krassen ingezet met zijn gereedschapssetje
Natuurlijk hadden wij opgegeven dat de bumper vervangen moest worden evenals het achterlicht.
Was natuurlijk niet nodig, want maken kon heel goed!!
Nu hou ik er nu nog iets aan over shiny.gif .
Rekening van reparatie schade is nog niet binnen.

Groeten Geert.

als die xenon een compleet setje is heb ik er wieweet oren naar. als ik strax de hele auto onder handen heb genomen is dat iets wat ook gedaan hoort te zijn.

tamael
marea_weekend
Bij deze de beloofde foto's!!!

Groeten Geert.

Edit --> K@# volgens mij de verkeerde url gebruikt of zoiets.
Edit 2 --> Nu de juiste urls gebruikt.
Ferry
Even een losse opmerking tussendoor hoor ...

12.000K xenon is hardstikke verboden. Zowel APK-afkeur als boete indien oom agent het ziet. 8000K is het maximum toegestaan (wit met blauwe gloed). In de wet staat namelijk dat het licht van de koplampen alleen geel/wit mag zijn, en 12.000K is violet/paars. Ik kan je niet aanraden dit in te bouwen, tenzij je graag aangehouden wordt ... daarnaast is het echt MEGA irritant voor andere weggebruikers. Ik vervloek van die #$(@#Q die het toch nodig vinden om met groene/paarse/roze xenon rond te rijden ...
marea_weekend
QUOTE (Ferry @ May 11 2008, 21:58) *

12.000K xenon is hardstikke verboden. Zowel APK-afkeur als boete indien oom agent het ziet. 8000K is het maximum toegestaan (wit met blauwe gloed). In de wet staat namelijk dat het licht van de koplampen alleen geel/wit mag zijn, en 12.000K is violet/paars. Ik kan je niet aanraden dit in te bouwen, tenzij je graag aangehouden wordt ... daarnaast is het echt MEGA irritant voor andere weggebruikers. Ik vervloek van die #$(@#Q die het toch nodig vinden om met groene/paarse/roze xenon rond te rijden ...

Mmmmmmm,

Geen goed idee dus.
Zal een kijken hoe t eruitziet. anders als mistlampen gebruiken of zoals al eerder vermeld voor een hele mooie prijs wegdoen.(wil niet dat mijn vrouw er problemen mee krijgt. Zij rijd er gemiddeld 3X p.w. mee naar haar werk.)

Bedankt voor de tip i.i.g.

Groeten Geert
stampie
He Geert,

Ziet er weer goed uit. Jammer dat de foto's wat klein zijn dat maakt het kijken wat lastiger.

Gelukkig weer een marea die weer kan pronken op de nederlandse wegen.

Evert
marea_weekend
QUOTE (Ferry @ May 11 2008, 21:58) *

Violet/Paars ?? en deze plaatjes dan?

Of is dit om ons te misleiden??

Groeten Geert.
NEO
dit geeft een idee wat de lichtopbrengst is.

Foto's geven altijd een ander beeld dan werkelijkheid.
Ik ga er namelijk ook niet expres in kijken of het geen verkleuring geeft, dat zie je pas als je verblind word op de weg door zo'n vervelende tegenligger frown.gif
marea_weekend
QUOTE (NEO @ May 15 2008, 22:40) *
dit geeft een idee wat de lichtopbrengst is.

Foto's geven altijd een ander beeld dan werkelijkheid.
Ik ga er namelijk ook niet expres in kijken of het geen verkleuring geeft, dat zie je pas als je verblind word op de weg door zo'n vervelende tegenligger frown.gif

Maar elke tegenligger of tegemoetkomer waarvan je denkt dat die "gekke" verblindende kleuren heeft is heel vaak ook dat je precies in het vlam/brandpunt van de lamp kijkt.
(of verkeerd gesteld natuurlijk.)

Groeten Geert.
patje75
QUOTE (marea_weekend @ May 15 2008, 20:56) *

Groeten Geert.

Kijk anders ff op deze site, hier staat het komplete kleurenspectrum, en zover ik weet kan 10000k nog net is al erg blauw trouwens.
Heb een kennis die is met 10000 nog altijd door de keuring gekomen ikzelf heb 8000k in mijn auto, en ben zeer tevreden met de kleur.

kleuren
gtrz
Patrick
charaid1600
hooi..

een maat van me heeft 12.000k xenon er in en ik vind het werkelijk waar zeer en zeer vervelend als hij achter mij rijd!! Ik zie echt helemaal niks meer in welke spiegel dan ook, en dan nog je hele auto van binnen word paars hehe...

Verder is hij nog nooit mee aangehouden en is zo door keuring gekomen! Dusja ik weet het niet hoe dat zit.
Ik heb zelf 8000k en is zeer aan te raden! En aangezien jij ook lenskoplampen hebt..??puh2.gif Je moet maar zo denken, hoe hoger de K waarde hoe minder licht! (zeggen ze)

Greets Jordo
Ferry
QUOTE (marea_weekend @ May 15 2008, 20:56) *

Groeten Geert.

Dat zal je idd misleiden ja. Check de site van Pilot, daar haal je een veel meer nauwkeurige kleur-indicatie vandaan wink.gif Het is sowieso heel erg lastig om een GOEDE foto te maken van een lichtbron, waarbij je ook nog eens de juiste kleur weergeeft. Trust me, ik had 8000k xenon erin hangen zelf, en dat was echt witblauwig smile.gif
Ruudje
Even een fabeltje uit de wereld helpen...
Soort Xenon zorgt er niet voor dat je last van de lampen of je nou 8000k of 12000k hebt. Het verkeerd afstellen van de lampen zorgt ervoor dat je last hebt van mensen met Xenon.

Dat nou vaak 12000k in je bek schijnt is toch vaak omdat 6 van de 10 keer een "sjaakie" deze kleur heeft in niet geschikte koplampen of verkeerd afgestelde koplampen.

Als je 12000 gewoon afstelt is er niks aan de hand. Ik meen zelfs dat bij BMW de mogelijkheid bestaat om rond de 12000k te laten monteren fabrieks/dealer af.
marcelvg
hoe zit het trouwens met de warmte wordt deze niet te heet?
Ferry
QUOTE (FCS @ Aug 26 2008, 08:32) *
Even een fabeltje uit de wereld helpen...
Soort Xenon zorgt er niet voor dat je last van de lampen of je nou 8000k of 12000k hebt. Het verkeerd afstellen van de lampen zorgt ervoor dat je last hebt van mensen met Xenon.

Dat nou vaak 12000k in je bek schijnt is toch vaak omdat 6 van de 10 keer een "sjaakie" deze kleur heeft in niet geschikte koplampen of verkeerd afgestelde koplampen.

Als je 12000 gewoon afstelt is er niks aan de hand. Ik meen zelfs dat bij BMW de mogelijkheid bestaat om rond de 12000k te laten monteren fabrieks/dealer af.

Helemaal waar. Het zijn toch vaak idd van die typische figuren die boven de 10000k zitten. Overigens is dat volgens mij het maximum toegestande 8000k, aangezien licht wit/gelig van kleur moet zijn, en 10000k feitelijk blauw van kleur is (dus niet toegestaan).

Ik snap sowieso niet waarom mensen 10000k of hoger willen, hoe witter het licht hoe meer je ziet, dus bij blauw/violet licht zie je juist mínder ...
Dutch Dimension
QUOTE (marcelvg @ Aug 26 2008, 11:22) *
hoe zit het trouwens met de warmte wordt deze niet te heet?

Halogeen werkt op 55 Watt en xenon op 35 Watt

Wordt dus minder warm dan de halogeen lampjes wink.gif
Secrifice
QUOTE (Secrifice @ Aug 28 2008, 11:34) *
NU nog een vraagje tussen door?

Mensen die Xenon 8000k hebben in marea koplampen.. Hebben jullie ook een blauwe gloed van bovenaf als je voor een muur staat? En ook onder het rijden zie je het reflecteren?

bonk.gif
Ferry
QUOTE (Secrifice @ Aug 28 2008, 11:34) *
NU nog een vraagje tussen door?

Mensen die Xenon 8000k hebben in marea koplampen.. Hebben jullie ook een blauwe gloed van bovenaf als je voor een muur staat? En ook onder het rijden zie je het reflecteren?

bonk.gif

Is normaal, had ik ook bij 8000K xenon. 8000K is namelijk ook witblauw, en geen wit óf blauw wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.