Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vraagje evt aanschaf hgt mk2
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Rayman19876
Hallo,

Je vraagt je misschien af waarom ik ga kijken voor een andere hgt, en dat is voor de vele onderhoud ik aan deze hgt ondervind.
Ik weet wel wat beter waar ik op moet letten, maar ben nog geen expert. Dus voor de eerste vraag, is het verstandig om hem met een hoge km stand te kopen, tegen de 2 ton aan. En waar moet ik extra op letten bij de mk2 hgt.
Als ik hem zou gaan kopen, is het denk ik verstandig iemand mee te nemen die er verstand van heeft.

Ik had al wat op het oog, maar ben er nog helemaal niet zeker van.
http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid=58...73&cache=no

De rede, waarom ik dan toch weer voor een hgt gaat, is eigenlijk omdat ik het een top wagen vind, mooi en fantastisch geluid. En je kan er lekker mee cruisen.
Dit ook met een plan om evt een autovakantie naar kroatie te doen.
Brand maar los.

MVG Raymond
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Mar 17 2009, 22:33) *
Hallo,

Je vraagt je misschien af waarom ik ga kijken voor een andere hgt, en dat is voor de vele onderhoud ik aan deze hgt ondervind.
Ik weet wel wat beter waar ik op moet letten, maar ben nog geen expert. Dus voor de eerste vraag, is het verstandig om hem met een hoge km stand te kopen, tegen de 2 ton aan. En waar moet ik extra op letten bij de mk2 hgt.
Als ik hem zou gaan kopen, is het denk ik verstandig iemand mee te nemen die er verstand van heeft.

Ik had al wat op het oog, maar ben er nog helemaal niet zeker van.
http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid=58...73&cache=no

De rede, waarom ik dan toch weer voor een hgt gaat, is eigenlijk omdat ik het een top wagen vind, mooi en fantastisch geluid. En je kan er lekker mee cruisen.
Dit ook met een plan om evt een autovakantie naar kroatie te doen.
Brand maar los.

MVG Raymond

de zelfde zaken als die van jou.

Distributie vervangen? Dit ivm kosten.

koppeling? bij die stand is een versleten koppeling geen ongewoon iets.

vvt steller? als die niet ok is dan hoor je na koudstart een nare klop, net een diesel.

draagarmen? bekende kwaal bij die stand. speling op de bussen veroorzaakt een stotend optrekken en bonken in het vooronder tijdens het optrekken of als je over een drempel gaat.

voor de rest natuurlijk hoe de remmen er uit zien en of die netjes uit ziet onder de kap en onder de auto. geen overmatige roest op de uitlaat. geen gedeukte kokers. enz.

btw wat verwacht je voor jouwne weer te krijgen? hypocrite.gif pm me maar als je het niet open en bloot wil hebben.

tamael
Rayman19876
QUOTE (tamael^ @ Mar 17 2009, 23:01) *
de zelfde zaken als die van jou.

Distributie vervangen? Dit ivm kosten.

koppeling? bij die stand is een versleten koppeling geen ongewoon iets.

vvt steller? als die niet ok is dan hoor je na koudstart een nare klop, net een diesel.

draagarmen? bekende kwaal bij die stand. speling op de bussen veroorzaakt een stotend optrekken en bonken in het vooronder tijdens het optrekken of als je over een drempel gaat.

voor de rest natuurlijk hoe de remmen er uit zien en of die netjes uit ziet onder de kap en onder de auto. geen overmatige roest op de uitlaat. geen gedeukte kokers. enz.

btw wat verwacht je voor jouwne weer te krijgen? hypocrite.gif pm me maar als je het niet open en bloot wil hebben.

tamael

Ja ik heb ook weer opeens een ingeving hoor. Maar ik ben tegelijkertijd ook op zoek naar wat meer luxe, ook ivm eventuele vakantie.
Dus airco, en dan leren bekleding vooral van de bravo op de advertentie. Het nadeel van die is de km stand.
En ik zit ook weer heel erg met die schade, die ik er zeker weten uit wil hebben. Als ik bij deze wagen mijn draagarmen, koppeling, en evt bak reviseren er dan ook nog eens bij doe, kom ik op een bedrag uit van zeker meer als de helft van die in de advertentie.
Moet zeggen, die ziet er wel heel erg aantrekkelijk uit. Ik ga bijna kwijlen van dat interieur. hypocrite.gif .

Dus ja, ik wil echt absoluut zeker zijn, en rijd desnoods nog naar een garage om hem na te laten kijken op evt reparaties, of dingen die komen gaan.

En ik wil absoluut nog een bravo rijden, en ook absoluut de hgt, omdat ik helemaal weg ben van die motor.

Ik ben vrij openlijk, dus vertel hier gewoon lekker (bijna)alles.

MVG Raymond
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Mar 17 2009, 23:11) *
Ja ik heb ook weer opeens een ingeving hoor. Maar ik ben tegelijkertijd ook op zoek naar wat meer luxe, ook ivm eventuele vakantie.
Dus airco, en dan leren bekleding vooral van de bravo op de advertentie. Het nadeel van die is de km stand.
En ik zit ook weer heel erg met die schade, die ik er zeker weten uit wil hebben. Als ik bij deze wagen mijn draagarmen, koppeling, en evt bak reviseren er dan ook nog eens bij doe, kom ik op een bedrag uit van zeker meer als de helft van die in de advertentie.
Moet zeggen, die ziet er wel heel erg aantrekkelijk uit. Ik ga bijna kwijlen van dat interieur. hypocrite.gif .

Dus ja, ik wil echt absoluut zeker zijn, en rijd desnoods nog naar een garage om hem na te laten kijken op evt reparaties, of dingen die komen gaan.

En ik wil absoluut nog een bravo rijden, en ook absoluut de hgt, omdat ik helemaal weg ben van die motor.

Ik ben vrij openlijk, dus vertel hier gewoon lekker (bijna)alles.

MVG Raymond

let wel op dat de mk2 best een beetje peut meer onder het gas heeft. ;-) verder zal ik dan ook eerlijk zijn. schade zal in totaal bij de beun dacht ik 1000 tot 1500 zijn. ding heeft een paar gemene schade. draagarmen, koppeling en bak revisie zit je zo 750 euro. en dan moet het niet tegen zitten. maarjah, kan ook meevallen. dat de bak alleen een frisse scheut olie nodig heeft. en dan kom je lager uit.

wat ik wil voorkomen is dat je deze voor zeg maar 1000 inruilt. want dan kan je mij blij maken.

tamael
Rayman19876
QUOTE (tamael^ @ Mar 17 2009, 23:18) *
let wel op dat de mk2 best een beetje peut meer onder het gas heeft. ;-) verder zal ik dan ook eerlijk zijn. schade zal in totaal bij de beun dacht ik 1000 tot 1500 zijn. ding heeft een paar gemene schade. draagarmen, koppeling en bak revisie zit je zo 750 euro. en dan moet het niet tegen zitten. maarjah, kan ook meevallen. dat de bak alleen een frisse scheut olie nodig heeft. en dan kom je lager uit.

wat ik wil voorkomen is dat je deze voor zeg maar 1000 inruilt. want dan kan je mij blij maken.

tamael

Ik heb wel eens geprobeert op marktplaats een tijdje terug, toen was iemand nog bereid er 1800 euro voor te geven.
Ik zal hem ook zekers niet voor weinig weg doen met inruilen. Mocht ik er minder voor krijgen dan gehoopt, zal ik je best een plezier willen doen. Tenminste, in de zin van dat je hem dan evt over wilt nemen? En een beetje meer pit, is toch leuk meegenomen of niet. Het nadeel van mijzelf is, als ik een auto ga kopen, en dat heb je bij deze kunnen merken, dan ga ik voor die wagen, en maakt het me een soort van blind. Daardoor ben ik ook best wel in de fout gegaan bij deze auto. vooral op technisch vlak, had ik gewoon iemand mee moeten nemen, en een proefritje moeten maken.

MVG Raymond
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Mar 17 2009, 23:26) *
Ik heb wel eens geprobeert op marktplaats een tijdje terug, toen was iemand nog bereid er 1800 euro voor te geven.
Ik zal hem ook zekers niet voor weinig weg doen met inruilen. Mocht ik er minder voor krijgen dan gehoopt, zal ik je best een plezier willen doen. Tenminste, in de zin van dat je hem dan evt over wilt nemen? En een beetje meer pit, is toch leuk meegenomen of niet. Het nadeel van mijzelf is, als ik een auto ga kopen, en dat heb je bij deze kunnen merken, dan ga ik voor die wagen, en maakt het me een soort van blind. Daardoor ben ik ook best wel in de fout gegaan bij deze auto. vooral op technisch vlak, had ik gewoon iemand mee moeten nemen, en een proefritje moeten maken.

MVG Raymond

proefrit is allesbepalend. maar heb eventueel wel intresse in je bak mocht de prijs echt laag uitvallen bij inruil.

tamael
Rayman19876
Zou mooi onder de 1600 kunnen, dacht ik zo. Dan kan je me het zeker lastig maken met dat wagentje. Ondanks een dan evt mk2 hgt.
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Mar 17 2009, 23:33) *
Zou mooi onder de 1600 kunnen, dacht ik zo. Dan kan je me het zeker lastig maken met dat wagentje. Ondanks een dan evt mk2 hgt.

grin, daar heb ik turbo plannen op mijn 1.6 voor.

tamael
Rayman19876
Oei, dan ga je me het wel heel lastig maken denk ik.

Raymond
Rayman19876
Is het trouwens handig om een anwb aankoopkeuring te doen, of iets wat daarop lijkt. Dat kost wel 150 euro, maar je weet dan misschien wel hoe het in elkaar steekt. Heeft iemand hier ervaring mee?
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Mar 17 2009, 23:53) *
Is het trouwens handig om een anwb aankoopkeuring te doen, of iets wat daarop lijkt. Dat kost wel 150 euro, maar je weet dan misschien wel hoe het in elkaar steekt. Heeft iemand hier ervaring mee?

is een heel goed idee als je niet technisch bent. als het niet mag weet je dat er iets is.

tamael
marcelvg
als er geen onderhouds boekje bij zit lekker laten staan
hij heeft ongeveer 24000 km per jaar gereden
dus intensief gebruikt
daarmee bedoel ik niet dat hij afgeragt hoeft te zijn
maar aangezien de hoge km stand moet hij toch wel een aantal onderhouds beurten (mss reparaties)hebben gehad
Ruudje
Mijn auto word samen met de garage verkocht xD Dus mocht je een HGT MKII willen kopen.
Oja die van mij is 100% dealer onderhouden met onlangs koppakking, distributieriem en koppeling, voorlopig geen onderhoud meer.
Rayman19876
QUOTE (marcelvg @ Mar 18 2009, 09:14) *
als er geen onderhouds boekje bij zit lekker laten staan
hij heeft ongeveer 24000 km per jaar gereden
dus intensief gebruikt
daarmee bedoel ik niet dat hij afgeragt hoeft te zijn
maar aangezien de hoge km stand moet hij toch wel een aantal onderhouds beurten (mss reparaties)hebben gehad

Dat is dan het boekje waar in staat wanneer hij welk onderhoud heeft gehad.
Ik ben niet heel technisch, maar heb in deze anderhalf jaar met deze auto wel heel veel ervaring opgedaan in dat gebied.
En ik ben me ook heel erg gaan interesseren in autotechniek. Dat in combinatie met de kennis van zwakke punten van deze auto, hoop ik zelf al een eind te komen. Kom ik er echt niet uit, of vertrouw ik het niet, dan kan ik een aankoopkeuring aanvragen.
Als ik zo informatie over het bedrijf ga zoeken, komen ze heel goed uit de bus en dat is misschien wel een voordeel.
Ik ga morgen een kijkje nemen bij dit bedrijf, maar waarschijnlijk nog niets beslissen. Dit is ook totaal afhankelijk van wat ik voor mijn wagen nog terug krijg, en of ik de financiƫn in orde kan krijgen. Kost nu even een duit extra, maar misschien ben ik dan voorlopig van een hoop gezeur af.

@Tamael, mocht ik voor mijn auto naar mijn mening niet genoeg terug krijgen, dan neem ik evt wel even contact met je op.

MVG Raymond

Als ik bijvoorbeeld deze zou laten doen, dat is een half uurtje van de garage vandaan, dan weet ik exact waar ik aan toe ben.
http://www.regiocheckpoint.nl/producten/index.html
Rayman19876
Zo ik ben vandaag langs geweest om te kijken naar de bravo. Zoals op de foto's zag hij er ook uit in de showroom. Heel netjes, nog mooi in de lak, voor zover ik kan zien, nooit grote schade gehad. Distributieriem gedaan. Onder de motorkap ziet alles er piekfijn uit, geen lekkages en netjes afgewerkt, je zou je eigenlijk verbazen dat er mee gereden is als je dat ziet, maar je zou nooit zeggen dat hij er al 190 duizend op heeft staan. Motor loopt heel netjes, ook met koude start geen dieselgeluid, dus met de vvt zit het wel goed. Goed profiel op de banden etc. Het enige probleem is de bravo die ik nu heb, het inruilen daar is gewoon niet rendabel, dus als ik hem zelf verkoop kan ik er wel wat meer voor krijgen. Dat en de financien moet ik nog even rond krijgen. Verder moet ik nog even een proefritje maken als ik de 2e keer ga kijken, mocht ik daarmee niets tegenkomen, dan neem ik hem 100% zeker mee. Het bedrijf waar ik was kwam heel goed over, en het klonk zeker niet alsof ze iemand zouden belazeren. Ze hebben ook al een goede naam, dat heb ik ook gezien, en die willen ze het liefst zo houden. En als deze minder problemen veroorzaakt, kan ik hier ook nog eens leuke dingen aan veranderen, dan alleen maar onder de motorkap.

Dus wordt vervolgd,

MVG Raymond
Rayman19876
Zo,

Het financiele plaatje wordt voor elkaar gebracht, dus ik ga maandag bellen dat ik nog even een extra proefritje wil maken, en als die ook bevalt, zal ik zaterdag de auto op gaan halen, en komt er een hele nette Bravo hgt mk2 bij. Ziet er ook wat mooier uit bij een meeting widegrin.gif
Eddos
En dan hou je je MK1 eerst aan om hem particulier te verkopen of wat?

Wel tof trouwens, ben benieuwd smile.gif
Rayman19876
Dat is wel de bedoeling, ik krijg er echt veel te weinig voor bij inruil (500 euro frusty.gif ).
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat moet gaan doen met verzekering en wegenbelasting, want die moet ik er wel uit halen anders moet ik voor 2 wagens dokken. Maar weet nog niet goed hoe dat werkt. Iemand ervaring mee.

En ik hoop met deze wagen nu echt een keer te kunnen genieten van de hgt zoals die bedoeld is.
De mijne nu is iedere keer net wel net niet. Maar vind het model nog te leuk om in te rijden. Nu gewoon weer ff helemaal opnieuw beginnen, en dit keer geen eigen schade rijden.
Rayman19876
Kloppen die lijsten van autotrader wel? Er zou bijvoorbeeld standaard op de hgt mk2 koplampsproeiers moeten zitten, maar ik heb ze niet gezien, en zo heb je wel vaker van die dingen.
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Mar 23 2009, 21:19) *
Kloppen die lijsten van autotrader wel? Er zou bijvoorbeeld standaard op de hgt mk2 koplampsproeiers moeten zitten, maar ik heb ze niet gezien, en zo heb je wel vaker van die dingen.

lang niet altijd. btw, je kan korting afdingen als je geen inruil hebt. scheelt je zo een paar honderd.

tamael
Gwboes
QUOTE (Rayman19876 @ Mar 23 2009, 21:19) *

volgens mij zitten die er echt niet standaard op, wil je ook niet, je hebt er eigenlijk niks aan, verstoort de lijn van de auto (smaak misschien) en je sproeiertank gaat (heel) veel sneller leeg.
SNEEKY
QUOTE (Gwboes @ Mar 24 2009, 00:17) *
volgens mij zitten die er echt niet standaard op, wil je ook niet, je hebt er eigenlijk niks aan, verstoort de lijn van de auto (smaak misschien) en je sproeiertank gaat (heel) veel sneller leeg.

koplampsproeiers zaten er wel standaard op met "Pack Winter" destijds

deze omvatte toen
automatische airco,verwarmde buitenspiegels en zetelverwarming

sproeiers werken ook alleen als de koplampen opstaan, dus niet constant. valt dus best mee met opvullen van de tank.
marcelvg
klopt bij mij zitten ze er ook op
heb wel een marea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.