MR. HGT
May 3 2004, 21:07
Wie heeft er ervaring met het dichtlassen van de achterklep?
Ik wil mijn klep glad maken omdat ik toch mijn schade moet laten repareren, maar bij de schadehersteller zeggen ze dat het heel gevaarlijk is i.v.m. kromtrekken na het spuiten doordat ze de auto verwarmen tot +/- 60 graden en dan daarbij als de auto de hele dag in de brandende zon staat te bakken dat hij nog heter wordt.
Het gaat mij om de ervaring met een donkere auto (bij mij zwart dus).
Ik zou zeggen brand maar los
Snap de reactie van het bedrijf niet echt. Je last er toch gewoon een plaat tussen. Volgens mij kan het dan helemaal niet krom trekken. Maar dat is mijn mening. Daarbij komt dat er heel veel mensen zijn die dit gedaan hebben waarvan ik dit nog nooit heb gehoord.
Een vriend van ons heeft het bij zijn golf gedaan (diepdonkerblauw van kleur) en die heeft er nooit problemen mee gehad.
Wij laten het binnenkort ook doen en die jongen zegt dat het geen problemen oplevert mits het op de juiste manier gedaan is.
evill bravo
May 3 2004, 21:18
met lassen is het geen probleem anders had je het wel gehoord van mede bravo rijders zijn er wel wat op het forum die het hebben volgens mij
Dutch Dimension
May 3 2004, 21:35
Alleen als je aan het lassen bent moet je oppassen.
Voor de rest zal je geen problemen ondervinden
MR. HGT
May 3 2004, 21:36
Ik zie het probleem ook niet, maar omdat zij er toch iets meer verstand van hebben dan ik zelf begon ik toch te twijfelen.
Tartarus
May 4 2004, 04:35
bij mij is dit geen probleem
wagen is in het black inkt kleur en de kofferklep is al jaar glad en is nog niet krom getrokken
( wagen staat wel al 8 maand in een garage dus nog niet in de volle zon gestaan :oops: )
BELLEZZA ITALIANA
May 4 2004, 17:05
metaal gaat niet door een warme zonnige dag krom trekken hoor
alleen als je de plaat volledig aflast dan gaat het kromtrekken
dus de plaat moet er met een paar stevig hechtlassen ingemaakt worden
dan trekt het hier en daar ook wel krom maar dat is te plamuren
laat je klep absoluut niet tig-lassen want hier komt de meeste warmte bij kijken
laat het gewoon met mig/mag (vroeger co2) doen en dan met 0.8mm of kleiner draad
suc6
QUOTE (BRAVAR1)
metaal gaat niet door een warme zonnige dag krom trekken hoor
alleen als je de plaat volledig aflast dan gaat het kromtrekken
dus de plaat moet er met een paar stevig hechtlassen ingemaakt worden
dan trekt het hier en daar ook wel krom maar dat is te plamuren
laat je klep absoluut niet tig-lassen want hier komt de meeste warmte bij kijken
laat het gewoon met mig/mag (vroeger co2) doen en dan met 0.8mm of kleiner draad
suc6
dat is naar mijn idee nou goede info.
kan er niet een keer iemand een how to hierven maken want er zijn er toch zat die het willen.
greets jwlos
Dutch Dimension
May 5 2004, 16:38
Als ik aan de mijne begin zal ik alles stap voor stap bijhouden en daarna posten :wink:
Greenmadness
May 5 2004, 17:26
Als je een goed bedrijf zoekt die er veel ervaring mee heeft kijk is www.rodi-online.nl
als de schade verzekrings werk is kunnen ze je daar ook verder mee helpen
ze hebben mij motorkap ook gedaan (metaal geen polyester)
groetjes en succes greenmadness
p.s mijn achterlep wordt binnenkort ook strak gemaakt door hun.
evill bravo
May 5 2004, 17:37
QUOTE (green madnes)
Als je een goed bedrijf zoekt die er veel ervaring mee heeft kijk is www.rodi-online.nl
als de schade verzekrings werk is kunnen ze je daar ook verder mee helpen
ze hebben mij motorkap ook gedaan (metaal geen polyester)
groetjes en succes greenmadness
p.s mijn achterlep wordt binnenkort ook strak gemaakt door hun.
ff een vraagje werk je zelf bij dit bedrijf of zo?? aangezien je zo vaak over rodi hebt
BELLEZZA ITALIANA
May 6 2004, 15:49
volgens mij is dat zijn eigen bedrijf :wink:
maar kan het mis hebben hoor :oops:
The Master
May 6 2004, 19:34
1 opmerking... Maak niet te veel reclame voor 1 site maakt.... Tis niet de eerste site waar je alles met Rodi-online volgooit... Je stilo staat op meerdere site's.... :roll:
Ontopic :wink:
Mechanic
May 7 2004, 14:57
TIG lassen is geen probleem als je maar niet te zwaar aflast :wink: dwz hechtlassen van ongeveer 25/30mm
Mechanic
May 7 2004, 14:59
ik zou TIG lassen juist aanraden omdat je dan lang niet zoveel nabewerking aan de las zelf hoeft te doen. en het spat ook niet :wink:
BELLEZZA ITALIANA
May 7 2004, 16:03
als je je mig apperaat goed afsteld dan spetterd die nauwelijks en er is ook anti spetterspray
maar goed ieder zijn keuze :wink:
Mechanic
May 7 2004, 17:13
Daar heb je gelijk in,de een vind mig/mag prima de ander pleit voor tig het is maar net waar je goed in bent

persoonlijk heb ik een hekel aan mig/mag lassen niet dat ik het niet kan of zo maar vind het gewoon niks, persoonlijk vind ik TIG lassen de beste manier :? ieder zijn eigen
MR. HGT
May 7 2004, 17:52
Het wordt MIG gelast omdat ik op het werk niets anders heb.
TIG wordt het zeker niet omdat je dan veel te lang doet over de korte stukjes die gelast worden en breng je veel te veel warmte in.
Ik ben totaal onbekend met lastechnieken. Kan iemand mij kort uitleggen wat het verschil is?
Mechanic
May 7 2004, 19:38
Teveel warmte is flauwekul

stel je toestel maar in op 60/66amp en dan valt je de hitte inbreng 100% mee als je de plaat goed op maat maakt kun je hem zo aanvloeien op een paar punten en heb je bijna geen nawerk, in tegensteling tot Mig lassen , maar vaak is het probleem ze kunnen niet goed TIG lassen en zeggen dan vaak dat TIG lassen te warm word en meer van die rare argumenten,geloof mij maar heb al heel wat plaatwerk gelast staal RVS en alu, TIG werkt echt super

Maar dat neemt niet weg Dat MIG/Mag niet werk zeker wel

vind het alleen veel te ruw en te veel nawerk
BELLEZZA ITALIANA
May 8 2004, 14:46
@mechanic kijk jij bent dus een echte tigger
ik kan wel redelijk tig maar nog niet zo goed(komt nog)
@slider een lasproces komt tot stand door stroom. De weerstand van de polen, die tussen het laspistool en de te lassen delen onstaat, doet plaatselijk een smeltbad ontstaan. Dit smeltbad is een klein plasje(als het ware) van vloeibaar metaal. De temperatuur hier kan ,afhankelijk van het soort matriaal, 1300 graden en hoger zijn. Zo wordt dus de te lassen delen aan elkaar gesmolten
mig/mag is een lasproces waarbij de lasdraad uit een pistool komt
en zo het metaal aan elkaar vloeit. het gas wat gebruikt wordt is ter bescherming van de las zodat het niet gaat oxideren(roesten in de volksmond). Bij tig komt er geen lasdraad uit het pistool maar dat wordt eventueel door een los staafje bijgevoegd. Okok hier is er een beschermingsgas bij.
mig/mag wordt voornamelijk voor staal gebruikt en is meestal voor wat dikkere metalen, dit houd niet in dat niet voor plaatwerk gebruikt kan worden, in tegendeel de autoschade maakt er heel veel gebruik van.
Tig wordt veelal voor rvs gebruikt, maar ook wel voor metaal.
Het is een rustiger lasproces als mig/mag. Het geeft ook fijnere en mooiere lasnaden maar dan moet diegene het wel kunnen.
Tig is ook een wat lastigere proces om onder de knie te krijgen.
Mig/mag kan in principe iedereen (met een beetje technisch gevoel)
in een goede dag wel een goed lasje leggen.
Maar het plaatwerk lassen is ook wat lastiger.
Mechanic
May 8 2004, 18:43
Oefening baart kunst BRAVAR1 :wink:
BELLEZZA ITALIANA
May 8 2004, 18:49
ben druk bezig :wink:
QUOTE (BRAVAR1)
Uitleg
Mag ik u danken voor deze heldere uitleg. Het is mij nu duidelijk.
BELLEZZA ITALIANA
May 9 2004, 20:23
graag gedaan :wink:
Greenmadness
May 9 2004, 21:27
als je dit als reclame ziet zal ik het niet meer noemen
en nee ik werk er niet en verdien er niks aan
maar als iemand om advies vraagt en je noemt dan een goed bedrijf wat ook nog is redlijk betaalbaar is en kunt vertouwen zie ik daar niets vekeerd in probeerde alleen te helpen maar
en master er zijn heel wat mensen blij dat ze het weten over ......
maare zal me goed bedoelde meningen voor me houden
Dutch Dimension
May 9 2004, 21:34
Zet de link naar dat bedrijf effe bij links weg.
Dan kan iedereen daar naar toe surfen :wink:
BELLEZZA ITALIANA
May 11 2004, 16:10
@green madness
sorry voor de speculaties dan :oops: :oops:
je bent dus gewoon eruuugggggg tevreden over hunnie
Greenmadness
May 12 2004, 16:32
p.s de stilo is niet van mij zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een marea sedan
en de stilo foto heeft iemand anders op dit forum gezet
die gene nog bedankt dat je intresse toonde om te kijken met welke auto we naar italfest kwamen
QUOTE (green madnes)
p.s de stilo is niet van mij zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een marea sedan
en de stilo foto heeft iemand anders op dit forum gezet
die gene nog bedankt dat je intresse toonde om te kijken met welke auto we naar italfest kwamen
bedoelde je mij die afgelopen vrijdag bij je auto kwam kijken of niet.
ik heb trouwens niet eerder gezien dathij reclame maakten voor dat bedrijf want ik heb het ook al en paar keer neergezet namelijk.
greets jwlos
MR. HGT
May 13 2004, 17:06
Achterklep moet nog even wachten want er kwam wat tussendoor, maar als hij klaar is dan zien jullie het wel.
Wat mij betreft mag hier een slotje op.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.