Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brandstofverbruik Bravo/Brava
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Ervaringen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
RARARA
Ha allemaal,

ik zou graag willen weten hoe het brandstofverbruik bij jullie Bravo'tjes is ?

Voorheen was dat altijd zo'n 1 op 10, op de langere stukken wordt die wel wat zuiniger natuurlijk. Bijv. op vakantie.

Sinds ik een andere uitlaat heb en een Green-air luchtfilter zuipt ie steeds meer.
Nou lijkt het mij wel logisch dat ie daardoor meer verbruikt, maar ik vind het toch wel veel.

Groeten Mathijn

Edit by Slider: Topic Titel aangepast.
Wilmor
Straf, de mijne zuipt juist minder sinds hij gechipt is. Ongeveer 1 op 16 (met sportieve rijstijl).
LaTiNa
ik heb een 1.6 en rij ongeveer 1:14.

gr
I
Slider
Mijne (Bravo 1.4 12v) rijdt ook 1 op 10 . Volgens mij moet je na de montage van je luchfilter en uitlaat de ECU resetten. (moet ik ook nog doen).
Zie ook deze topics:
- benzinemeter
- iemand ervaring met resetten van de ecu
madbull
QUOTE (RARARAwatvoorautohebik?)
Sinds ik een andere uitlaat heb en een Green-air luchtfilter zuipt ie steeds meer. 
Nou lijkt het mij wel logisch dat ie daardoor meer verbruikt, maar ik vind het toch wel veel.

het filter zou juist de verbranding effectiever moeten maken
Padlarf
Ha allemaal,

ik zou graag willen weten hoe het brandstofverbruik bij jullie Bravo'tjes is ?

Voorheen was dat altijd zo'n 1 op 10, op de langere stukken wordt die wel wat zuiniger natuurlijk. Bijv. op vakantie.

Groeten Mathijn 

Edit by Slider: Topic Titel aangepast.

Klinkt zeker leuk, lekker vet gassen en dan naar het geluid luisteren :twisted:

ok je rijdt nog maar 1 op 6 maarja....... coool.gif
sin
ik reed met een volle tank slechts 300 km, daarom heb ik nu een dieseltje smile.gif
Pestventje
Ik rijd met m'n LPG ongeveer 400 km op een volle tank van 40 liter. Dus 1:10. Daarnaast heb ik nog gewoon benzine, maar die gebruik ik slechts om de motor te starten, dus weet ik m'n verbruik d'r niet van...
Triple B
ik heb een 1.6 16v GT en ik rij bijna altijd flink door en dat maakt dan niet uit of ik 150 of 180 rijd en of ik nu veel in de binnenstad rijd ik kom altijd tussen de 1:9 en de 1:11 uit

mzzl peer
RARARA
Misschien een domme vraag hoor :oops: ?
Maar hoe weet die ECU nou dat ik een ander luchtfilter heb
TheLizard
dat weet hij niet
biggrin.gif
het enige wat hij d'r van merkt is dat de motor opeens meer lucht krijgt

daar gaat ie zich dan opnieuw op instellen en dat gaat het beste als de oude data eerst verwijdert is dmv een reset
Bis
Hmm, dat rijd allemaal niet erg zuinig. Mijn eerste Bravo (1.2 16V) reed 1 op 15 gemiddeld. Met mijn huidige (HGT) rij ik gemiddeld 1 op 11. Niet echt slecht voor 'n 2 liter, toch?
MR. HGT
Wat nou 1:11, dan wordt het toch wel eens tijd om het gaspedaal naar de bodem te trappen. puh2.gif puh2.gif
marcelv8
brava 1.4 12v
gemiddeld 1:13 biggrin.gif
rij met volle tank (50 l) ongeveer 550 - 650 kilometer lol.gif

(maar tis ook wel vaak 1:10 / 1:11) :wink:
Slider
Misschien een domme vraag hoor :oops:  ?
Maar hoe weet die ECU nou dat ik een ander luchtfilter heb

Na wat ik me heb laten vertellen leert de ECU zijn waarden van de sensoren en bouwt ie gemiddelden op. Als je de ECU reset bouwt ie opnieuw de waarden op maar in dit geval dus met andere uitlaat en andere luchttoevoer.
RARARA
Bedankt in ieder geval, ik ga het maar es proberen.
Ik weet nu wel dat de meesten van ons geen zuinigheids-subsidie kunnen aanvragen. lol.gif

Groeten Mathijn
The Master
QUOTE (MR. HGT)
Wat nou 1:11, dan wordt het toch wel eens tijd om het gaspedaal naar de bodem te trappen.  puh2.gif  puh2.gif

Hahaha idd... 1:11 red ik met me HGT niet... puh2.gif

Die roffel is zo kick!!! Vooral bij hoge versnellingen... 80 in z;n 4 en dan wegtrekken!!!

(ff offtopic: was vandaag niet eens heel erg glad, maar heb zelfs in m;n 2e versnelling nog redelijk wat wheel-spin als ik enigsinds snel wegrijd.. lol.gif :twisted: )

Ontopic: 1:8 - 1:10... :oops:
Dutch Dimension
Mijn 1.8 16V GT krijg ik ook niet zuiniger dan 1 op 10.
Ook ik heb een openluchtfilter (Sparco) en een sportuitlaat (dubbele Remus).
Om het verbruik te verminder kun je ook nog drie of vier vonks bougies monteren deze kosten ongeveer 10 Euro per stuk.
SNEEKY
ik met m'n jtd tussen de 1:7,4 en de 1:8.0
valt zeer goed mee met mijn rijstijl :wink:
Bis
D'r staat gemiddeld! Je kan nou eenmaal niet constant plankgas rijden in de door flitspalen en lasergun geile politie geteisterde bollenstreek! Ik doe m'n best! :wink:
Monstra16v
1.2 16v en rijd met een volle tank 500 tot 560 km
Monstra16v
ey rarawatvoorautohebik jij woon toch in zwijndrecht zullen we eenz meeten ben heel vaak in dordt woont me girl
The Master
Ik woon ook niet ver van Dort vandaan...

Wat zeggen jullie van Mc Hendrik ido ambacht...???
Triple B
ik woon in oosterhout bij breda laat me het even weten als jullie gaan meeten dan kunnen er misschien meer mensen uit deze buurt/omstreken bij een komen

mzzl peer
Slider
Ey eh mensen, meetings regelen we in de Meeting Sectie want als er een Bravo Meeting is wil ik daar ook wel bij zijn. smile.gif
LaTiNa
Ik ook, want ik woon in Schiedam :wink:
RARARA
Klopt !
We kunnen idd wel een keer een kleine meeting organiseren.
Tartarus
mijn wagen is een hgt verbruikt ongeveer 1 op 8
als ik mijn verstandt gebruik ( traag rijden (gebeurt zelden of nooit lol.gif )) dan weet ik het niet
Dutch Dimension
Wil het wel weten als er een meeting is.
Ik woon in Bergen op Zoom
The Master
Heb nog niet bij Topic meetings gekeken, maar daar gaan we nu ff verder!!!

Zet hier je verbruik maar weer neer... puh2.gif
actionmanroog
Mijn 1.4 12v doet het op 1:12
maar liep toen ik hem kreeg in november vorig jaar. 1:8
conclusie lange afstanden maakt hem zuinig.

wil je goedkoop rijden, LPG kan een optie zijn.
tis een flinke investering, maar binnen 2 jaar kan je het er al uit hebben.
Monstra16v
ik denk dat wij met de kleinere motoren die redelijk pks hebben voor hun inhoud toch teveel trappen want ik heb een 1200 16klepper en rij ook ong 1 op 10 en heb geen sportfilter
RARARA
Ik heb inmiddels de ECU gereset, zou het uitmaken ?
Monstra16v
denk weinig
RARARA
Wat is het nut dan ? :?
Slider
Wat is het nut dan ?  :?
Niks gemerkt dan?
Bis
Jullie trappen idd erg door! 1 op 10 voor een 1.2 16V Is je tank niet lek dan? lol.gif
RARARA
Ik heb idd nog geen verschil gezien/gemerkt.
Ben nu een halve tank verder dan toen ik de ECU heb gereset en de dagteller staat nu op 170 km.
Triple B
rij jij met een halve tank 170 km??

ik rij ongeveer 325 km als het wijzertje op de helft staat

mzzl peer
Bobi
ow verbruik van mijn TD100? 1 op 13 gemiddeld, maar ik rij wel altijd goed door, 160 op de snelweg ong. als ik op vakantie ga en alleen rechte stukken snelweg rijd ik ong. 1 op 16
Dutch Dimension
Kan ongeveer 300 kilometer rijden op een halve tank (30 liter).
Monstra16v
je halve tank is ongeveer 25 a 27 liter
Dutch Dimension
Nee hoor ,volgens mijn fiat boekje gaat er 60 liter in de tank
Monstra16v
rare tank heb jij dan mijne 55
marcelv8
Halve tank is nu leeg (hele tank is 50L) en de dagteller staat op 230 zo'n beetje.... :roll:
TheLizard
1 op 15 met mijn gechipte jtd
(bij een behoorlijk sportieve rijstijl biggrin.gif biggrin.gif )

oftwel 650-675 km op een tank
(is 60 liter maar als het lampje gaat branden ga ik altijd tanken en dan gaat er nog lang geen 60 liter in)
The Master
Ik heb een 50 liter tank, en heb voor gevoel een keer super lang doorgereden met een bijna lege tank... Toen kon er 42 liter in... smile.gif En ik rij er zo'n 400km mee... :? biggrin.gif

Edit, schijn dus een 60 liter tank te hebbe :roll:
marcelv8
Ik ga ook altijd bijna meteen tanken bij een brandend lampje, dan gaat er zo ongeveer dik 40 liter in. Maar vind het altijd beetje riskant als dat lampje gaat branden... :oops:
The Master
Bij me HGT zit er dan nog 7 liter in (bij andere denk ik ook) voordat t lampje gaat branden... 7 liter *10km = 70 km... Dus eigenlijk kan je nog ff doorrijden, maar toch doe je t niet... :roll: smile.gif
TheLizard
dit hele verhaal is hier http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php...=asc&highlight= ook al behandeld

misschien kan de moderator van dit deel van het forum (ikke niet dus) dit topic even daarnaartoe verplaatsen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.