Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Abarth bumper en skirts - voordat je ze in huis hebt...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Ervaringen
MpDay
Ola,

Naast de post over mijn Bravo, heb ik ook een paar positieve reacties gehad via PM.
Hier zaten vaak ook vragen bij over mijn bumper en skirts: "hoe ben je eraan gekomen, en wat kost het?" etc...

Dus, aangezien ik dat hele verhaal via de PM kan typen, leek het mij een leuker idee om mijn "Bumper en Skirts" verhaal op het Ervaringen forum te posten, zodat iedereen mijn ervaring kan lezen... want het was een hele klus om die spullen in huis te krijgen.

Enjoy the story.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Voordat ik m'n Bravo ging kopen ben ik me al bezig gaan houden met de Bravo Tunings wereld. Op het moment dat ik m'n Bravo kocht (na 6 maanden zoeken), wist ik dus al wat ik voor bumpers en skirts ik wou hebben, heh.

De voorbumper en skirts wou ik van Abarth, want die vin ik persoonlijk het mooiste. Voor de rest was het me nog niet duidelijk, maar afgelopen maand heb ik de Cadamuro besteld, die overigens al lang binnen had moeten zijn... :evil:

Ik heb wat dat betreft een berg ellende op m'n nek gehaald om de Abarth spullen in huis te krijgen, maarja, als je eenmaal iets wil hebben wat moeilijk te krijgen is, dan moet je er ook een hoop voor over hebben.
Nadat ik m'n Bravo heb gekocht, ben ik een paar weken later gaan informeren voor de Abarth bumper bij de lokale Fiat boer in Breda. Deze vertelde mij heel fijn dat me dat NOOIT ging lukken, want die bumpers worden al lang niet meer gemaakt, dus ik had volgens hem gewoon PECH. Hij gaf me 10% kans dat ik ooit nog een bumper kon bemachtigen, en 0% kans dat ik ooit nog Abarth skirts zou kunnen krijgen.

Het enigste wat ik hem kon hebben was een foldertje met foto's van Abarth spullen + artikelnummers (handig!!).
Toen ik bij de dealer in Breda naar buiten liep dacht ik natuurlijk meteen: "HOMO's!!!" ... maar toen ik in m'n auto stapte kwam ik met een ander idee :idea: ...

Meteen toen ik m'n Bravo gekocht heb, heb ik bij bol.com de Vraagbaak van de Fiat Bravo besteld. Achterin dit boek staat telefoonnummers van Importeurs in Nederland biggrin.gif Die kunnen de voorraad op internationaal niveau bekijken, dus dat komt goed uit!
Tijd om te gaan bellen...

45 minuten heb ik met de importeur in Amsterdam aan de telefoon gezeten, maar ik had in ieder geval hoop:
- Er stonden 500 Abarth bumpers in bestelling in Turijn (Italie). Wanneer deze geleverd zouden worden was onbekend, maar hij kon voor mij nog een extra bumper in bestelling zetten in Italie.
- Skirts waren nog op voorraad in Frankrijk, bij het hoofd-magazijn in Nice.

MOOI! De bumper heb ik dus meteen laten bestellen in Italie via de importeur, waarbij ik heb gezegd dat ie afgeleverd moest worden bij de Fiat dealer in Oosterhout.
Levertijd: minimaal 4 weken, maximaal 4 maanden. (lekker he... :evil: )
De skirts heb ik nog even laten zitten, want ik wou eerst wel eens zien of die bumper ooit terecht zou komen. Uiteraard heb ik nooit een aanbetaling gedaan. :roll:

Na 5 weken kreeg ik de Fiat Dealer van Oosterhout al aan de telefoon: "Meneer, er is een Abarth bumper voor een Bravo afgeleverd bij ons." ... MOOI! En snel ook!
Op naar de dealer in Oosterhout...

Bij de Fiat dealer in Oosterhout stond een ENORME kartonnen doos voor de balie... met mijn bumper erin, hehehe.
Nadat ik ongeveer 245 euro heb afgerekend heb ik nog effe gevraagd of ze aan barth skirts konden komen. (Eens kijken of ze hier beter met klanten omgaan als in Breda!)...
En inderaad... het ging er hier anders aan toe: Achter de balie hadden ze een computer staan waar ze op artikelnummer konden zoeken in de database van alle Fiat dealers in Nederland... helaas niet internationaal.
De artikelnummers van de bumper & skirts wist ik inmiddels al uit m'n hoofd, dus dat was geen probleem. De skirts waren nog op 3 plaatsen in Nederland op voorraad!!!... Capelle a/d Ijssel was het dichtste bij.
(de bumper was overigens nergens in Nederland te krijgen, dus ik heb die bumper niet voor lul via de importeur uit Italie laten komen biggrin.gif)

Een paar dagen later heb ik gebeld naar de deler in Capelle a/d Ijssel. Ik deed net alsof ik niet wist dat de skirts daar op voorraad lagen, want ik ging natuurlijk af op korting biggrin.gif
Ik kreeg een magazijn pipo aan de telefoon, en die vertelde mij netjes dat ik geluk had, want ze hadden 'toevallig' nog een set Skirts op voorraad... jeej! Wat toevallig! wink.gif coool.gif
"En de prijs? Kan je er een mooi prijsje van maken? Want ze zijn moeilijk te krijgen namelijk."
Daar mocht hij niks over zeggen, want anders kreeg hij misschien op z'n flikker van de baas. Ik moest morgen maar terug bellen, want dan was hij aanwezig...

De dag daarna belde ik terug, en ik kreeg meteen de baas van de magazijn-ghetto aan de telefoon: "Ja, ik hoorde dat je voor die skirts gebeld had gisteren! ...uhm, 25% korting, mee eens?"
*SLIK!* ...JA! Tuurlijk!!
Daarna meteen naar Capelle gereden en heb ik daar de skirts opgehaald voor 200 euro ipv 275, heh.

Dus, eindelijk! Na zoveel weken had ik eindelijk m'n bumper en m'n skirts in huis! ... Eindelijk kon de styling van m'n auto beginnen!

Het heeft me dus inderdaad een berg tijd gekost om het allemaal voor elkaar te krijgen, maargoed, je hebt ook wat...
En sinds ik op dit forum zit denk ik vaak: jezus, hoe komen jullie dan aan die Abarth spullen???

Greetz!
Mp
sin
hier in de garage kan je alles gewoon probleemloos bestellen :?
SNEEKY
idd,hier in België gaat dat vanzelf :wink:
MpDay
QUOTE (SNEEKY)
idd,hier in België gaat dat vanzelf :wink:

Das mooi! hehe, want ik ben op zoek naar een Abarth spoiler...

Deze is ook nergens op voorraad bij de dealer, dus voordat de ellende weer begint:
Sneekert, wa kost die Abarth spoiler bij jullie ... plus eventueel levertijd?
Abarth spoiler = Artikelnr: 5908286
Prijs in NL = 200 Euro
Levertijd = onbekend

Tnx m8
Cia0
Monstra16v
volgens mij kan je sin zijn cadamuro bump ook kopen :?: :?:

maar dit weet ik niet zejker

abarthspoiler hebben ze ook van autostyle..

probeer cartrend eens die is toch redelijk snel en goeie service

www.cartrend.nl tegen noord brabant aan dus nie zo ver voor jouw
Monstra16v
nog een antwoord op mijn vraag ik heb mijn abarth bumper occasie van sin gekocht en mijn abarth skirts komen van lester idem als abarth alleen wat makkelijker te krijgen en te bestellen en het belangrijkste goedkoper..
Italiaantje
Kga ook zekers me Abarth bumperpacket in Italia aanschaffen ..
Zoals ik hierboven heb gelezen vindt je ze dus nie meer in NL ??? :shock:

:wink:
Spenstar
dit topic is al een jaar oud dat je het ff weet...
volgens mij kan je nu alleen imitatie abarth producten nieuw kopen. Van o.a. lester(www.lester.it).
Triple B
bij vraag en aanbod staat een inkoop actie voor abarth bumpers en als ik er 10 kan bestellen voor de leden hier gaat het pas door

http://www.fiatbravoclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4394
ARTIC
De abarth sideskirts staan ook wel in de autostyle bijbel ,
catalogus 9 blz 506
lester side skirts , abarth look
Fiat bravo LE9616 E215

de rest trouwens ook (op de achterbumperhoeken na)

Achter spoiler abarth blz 563
Bravo 10/95-
TS FI14 E149

Voorbumper abarth Lester
pagina 482
Voorbumper Bravo/a excl hgt incl mistlamp uitsparingen.
LE 45201 E405
Voorbumper Bravo/a hgt incl mistlamp uitsparingen.
LE 45214 E415
Spenstar
bij de raceland inkoop aktie staat ook een abarth voorbumper voor 250
Triple B
ja en als ik met de inkoop actie 10 personen heb voor een abarth bumper dan komen ze rond de 225 uit
Spenstar
inderdaad, die mensen moeten maar is gaan aanmelden nu pas 2 mensen :cry:
Triple B
ja dat klopt dus er zit niet veel vooruitgang in maar daar kan ik nix aan veranderen :roll:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.