Bij deze mijn ervaring met voornoemde garage.
Twee weken geleden heb ik hier een (donker groen metallic) Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX gekocht uit 12/1996 met 99500 op de klok. Ik heb, met pijn in het hart, na 2 jaar mijn Jeep Cherokee Laredo uit 1989 ingeruild. Ik kan niet zeggen dat ik echt spijt heb van de inruil/aankoop, maar toch vindt ik het ergens wel jammer. (Scheelt me toch weer EUR.75-100,- per maand)
Toen ik de auto ben gaan halen was ik best wel onder de indruk van het comfort van het interieur en het rijgedrag. Zeer prettig stuurgedrag en zeer stabiel in de bocht. De auto is een beetje zoekerig op de autoweg en je moet redelijk bijcorrigeren, maar dat went snel. Accelleratie valt erg tegen, maar daar kom ik nog op terug. Alle 'snufjes' werken nog prima en de auto ziet van binnen ook nog goed uit. Alleen had ik onderweg misschien de achterruitenwisser niet moeten proberen, want deze hield er na 15cm mee op....jammer.... (ach ja, 6 maanden garantie). Ik heb mijn radio laten ombouwen in een ombouwframe. Alleen mis ik bij thuiskomst de originele radio. (Geen extra kosten voor het ombouwen) Aangezien ik zo'n 75km moest rijden kreeg ik ook een halve tank benzine....bedankt Rutger...
Volgende dag maar even alles uitgeprobeerd... Tja...het enigste dat niet werkt, buiten de achterruitenwisser, is het linker zijknipperlicht. Alles doet het prima...alleen zit er een deukje op de achterbumper. Ik weet helaas niet meer zeker of deze er zat toen ik hem gekocht heb...Jammer...zal wel een keer gebeurd zijn met het neerlaten van de bumper. Verder alleen een kras over de benzine dop, maar dat zal ik wel een keer bijboenen. De radio verliest zijn geheugen bij het afzetten van het contact. Radio eruit, dat kan ik nog wel, gekeken welke draad niet goed zit en de boel veranderd. Ben niet voor niets electronicus ;-). Radio doet het nou weer prima...originele speakers, denk ik zijn ook best prima. Ik ben niet zo iemand met een rijdende dancing. Even kijken of ik achter ook speakers kan plaatsen. De roosters zitten er, maar geen speakers....en geen aansluitdraden???? Weet iemand toevallig hoe deze naar achterlopen? Even in het instructieboekje kijken. Er staat helemaal niets over de Marea Weekend in het instructieboekje??? Het instructieboekje is dan ook van een Marea....:-(
's Morgens krijg ik toch wel de indruk dat de auto erg inhoudt en nogal stottert. Dit doet hij tussen de 2500-3500 toeren als hij koud is. Bij 4000 toeren trekt hij als een raket. Als ik 's avonds weer naar huis rijd is het hetzelfde....Niemand kan me blijkbaar zeggen of dit normaal is, maar ik kan me niet voorstellen dat het normaal is.
De garage gebeld en een afspraak gemaakt. De auto dinsdagavond gebracht (18:00). Vandaag ben ik de auto weer gaan halen (17:30). Alles is gerepareerd en ik heb de originele radio en instructieboekje, Zijknipperlicht doet het weer en ook de achterruitenwisser. Het stotteren en inhouden blijkt een storing in het injectiesysteem te zijn. Het inhouden is nu in stuk minder, maar het kan zijn dat de auto moet wennen aan mijn rijgedrag. De vorige eigenaar was een dame die er waarschijnlijk rustig in gereden heeft. Nog even afwachten dus. De auto trekt in ieder geval beter. Ik heb in de tussentijd een Marea 1.6 16V SX uit 1997 gehad en ik moet zeggen dat deze stukken beter trok dan die van mij. Ik geloof niet dat dit in het gewicht zit, maar de auto wordt allen gebruikt als leenauto. Daar wordt blijkbaar niet zou rustig in gereden.. ;-)
Eind goed al goed....tot nu toe... (Ik blijf een pessimist)
Kortom, goede service geen gezeur en afspraak is afspraak.
groeten, venz.